Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vmasher
15-02-10, 19:19
Problemy z LPG (sekwencja) w M50b20
Autor Wiadomość
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 15-02-10, 19:18   Problemy z LPG (sekwencja) w M50b20

Mam problem z sekwencją który męczy mnie już dłuższy czas.
Mianowicie przy przy odpalaniu na ciepłym silniku strzela mi gaz co przy sekwencji jest raczej niedopuszczane. Po wybuchu autem nie da się jeździć, skaczą obroty i czasami słychać stuki w silniku jakby spalanie stukowe czy coś w tym stylu, za każdym razem wysiada wspomaganie hamulca. W piątek miałem już trzeci taki przypadek. Znudziło mi się już latanie po mechanikach. Co prawda nie strzela co dzień ale co 2-3 miesiąc ostanio u mechanika byłem na początku roku.
Czy ktoś się wie co może być przyczyną tych wystrzałów ?
_________________
www.bmwkalisz.pl
 
 
 
adri4n 



BMW: jak narazie w marzeniach e36 318is Coupe ;)
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 702
Skąd: Konin
Wysłany: 15-02-10, 19:33   

pare dni temu zakładałem sekwencje w swojej QP i gazownik powiedział że jakby czasem mi strzelała na gazie albo szarpała to cewke mam do wymiany... bo już tam ponoć się coś z nią dzieje. ale nie wiem czy to może być rozwiązanie z Twoim problemem.
_________________
marzenia jednak się spełniają :) miało być 1.8IS jest 2.0 :) beautifull ;)
 
 
menl 


BMW: 666
Pomógł: 37 razy
Wiek: 110
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 2004
Skąd: Wwa
Wysłany: 15-02-10, 20:48   

Mialem podobny obaw w tym samym silniku i tez mialem sekwencje ,natomiast w e34. Wina byly cewki. Sprawdz te grube kwadratowe zwoje na cewce czy nie sa okopcone na bialo. U mnie przez to 2 cewki byly do wymiany. Szybko zdiagnozowalem na oko i trafilem.
 
 
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 16-02-10, 12:44   

Mówisz o cewkach zapłonowych?
Byłem już u dwóch mechaników i żaden by tego nie sprawdził? Jeden wymienił jakąć część układu stabilizacyjnego(BOSHA) jakoś tak mówił, a drugi wymienił uszczelki kolektora ssącego i wszystko grało do następnego strzału. Teraz sobie tak uświadomiłem że czasami też tak dziwnie szarpała jak kolega wcześniej pisał.
_________________
www.bmwkalisz.pl
 
 
 
adri4n 



BMW: jak narazie w marzeniach e36 318is Coupe ;)
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 702
Skąd: Konin
Wysłany: 16-02-10, 14:39   

Eric, tak mowa tu o cewkach zapłonowych ;)
_________________
marzenia jednak się spełniają :) miało być 1.8IS jest 2.0 :) beautifull ;)
 
 
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 16-02-10, 14:52   

Trochę mnie to dziwi że wadliwa cewka była przyczyną wybuchów . Po poprzednich naprawach silnik działał normalnie bez wymiany cewki
_________________
www.bmwkalisz.pl
Ostatnio zmieniony przez Eric 16-02-10, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adri4n 



BMW: jak narazie w marzeniach e36 318is Coupe ;)
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 702
Skąd: Konin
Wysłany: 16-02-10, 15:24   

Eric, a byłes na kompie?? moze warto by było podjechać i sprawdzić...może coś by wykazało...
_________________
marzenia jednak się spełniają :) miało być 1.8IS jest 2.0 :) beautifull ;)
 
 
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 16-02-10, 18:06   

menel napisał/a:
Mialem podobny obaw w tym samym silniku i tez mialem sekwencje ,natomiast w e34. Wina byly cewki. Sprawdz te grube kwadratowe zwoje na cewce czy nie sa okopcone na bialo. U mnie przez to 2 cewki byly do wymiany. Szybko zdiagnozowalem na oko i trafilem.

A Tobie gaz też strzelał przy odpalaniu i czy po wymianie cewek problem ustąpił?
_________________
www.bmwkalisz.pl
 
 
 
eryk328e46 


BMW: E46 330CI F/L
Imię: Eryk
Wiek: 49
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 99
Skąd: Birmingham Uk
Wysłany: 16-02-10, 19:12   

Nie dziw sie za na benzynie bylo ok ,a na gazie strzela. Jesli masz zagazowana baware to uklad zaplonowy musi dzialac perfect. Czesciej trzeba wymieniac swiece !! ! A co do cewek to faktycznie moze byc to przyczyna (szarpanie itd) Dobrze tez zmienic kapturki przy cewkach. A co do wybuchow przy odpalaniu (odpalaj na benzynie !! !!)
Ostatnio zmieniony przez eryk328e46 16-02-10, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kazikm3 
///M POWER



BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 3997
Skąd: dolnośląskie/UK
Wysłany: 16-02-10, 19:14   

a sprawdzałeś czy świece nie pływają w oleju ;)
_________________
/// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///

Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem

Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 
 
 
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 16-02-10, 19:40   

zawsze odpalam na benzynie bo to sekwencja więc nie ma możliwości odpalania na gazie :D Dokładniej to za każdym razem wyglądało tak: jadę autem, robię kilka naście km bez wariacji, temperatura silnika w normie, gaszę silnik i po upłuwiejak to ostatnim razem było 5minut odpalam ponownie z tym że zaraz po zaskoczeniu wyraźnie słychać wybuch gazu pod maską po czym automatycznie silnik zaczyna skakać za obrotach i wysiada wspomaganie hamulca. Poprzednim razem wyraźnie było słychać że zasysa lewe powietrze i mechanik wymienił uszczelki pod kolektorem ssącym i przy okazji pod pokrywą zaworów więc świece raczej w oleju nie pływają. Próbóję rozkminić co jes powodem tych wybuchów. Nie wiem czy w kolektorze gromadzi się gdzieś gaz i przy odpalaniu jakimś cudem dochodzi do jego wybuchu. Dla mnie to ciężka sprawa :zly:
_________________
www.bmwkalisz.pl
 
 
 
kazikm3 
///M POWER



BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 3997
Skąd: dolnośląskie/UK
Wysłany: 16-02-10, 19:48   

Cytat:
Nie wiem czy w kolektorze gromadzi się gdzieś gaz i przy odpalaniu jakimś cudem dochodzi do jego wybuchu. Dla mnie to ciężka sprawa :zly:


sam sobie odpowiedziałeś gdzieś jest przebicie :)

jak pisał kolega wyżej jak się ma gaz w BMW układ zapłonowy musi być w idealnym stanie :P
sprawdź fajki na świecach czy nie są spękane ;)
_________________
/// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///

Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem

Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 
 
 
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 16-02-10, 20:21   

Dzięki chłopaki za aktywność w temacie. :brawo:
Gdyby komuś jeszcze coś przyszło do głowy to będę wdzięczny :D
_________________
www.bmwkalisz.pl
 
 
 
menl 


BMW: 666
Pomógł: 37 razy
Wiek: 110
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 2004
Skąd: Wwa
Wysłany: 16-02-10, 21:53   

Jak cewka ma przebicie to iskry z niej pewnie sie gdzies wydostaja i przerywa .Moga to tez byc fajki od nich. Na koncach czesto sa sparciale i popekane. Gaz jest bardziej czuly. Na benzynie mniej odczuwalem szarpanie i strzelanie.
Nie mowie ze to wlasnie jest u Ciebie przyczyna ale zawsze mozna podmienic z kolega kilka cewek i sprawdzisz. Albo w nocy zdejmij plastik , odpal beemke i popatrz na cewki, u mnie byly iskry :lol:
 
 
Eric 



BMW: 318i E36 sedan SWAP 320
Imię: Eryk
Silnik: 2000
Wiek: 36
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: Okolice Kalisza
Wysłany: 16-02-10, 23:41   

Tylko ze mi właśnie nie ''strzela przez rurę wydechową'' bo takich objawów nie mam, tylko tak jak to czasami bywa przy zwykłych instalacjach gazowych i niewydaje mi się żeby to było wywołane przez cewki bo wybuch następuje przed komorą spalania czyli najwidoczniej w kolektorze ssącym bo automatycznie wywala wspomaganie hamulca. Mogę się mylić i cieżko to dokładnie wydtłumaczyć. Nie da się tego zaobserwować bo dzieje się to w najmniej oczekiwanym czasie i nie zostaje nic innego jak tylko hol albo laweta
Głównie chodzi mi o możliwe przyczyny tych wybuchów w kolektorze ssącym
_________________
www.bmwkalisz.pl
Ostatnio zmieniony przez Eric 17-02-10, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15