Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
jak to jest u was???
Autor Wiadomość
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 25-03-08, 18:52   jak to jest u was???

Witam!
ostatnio zauważyłem ze moja bimmka lepiej ciagnie na prawe koło :O
w zime na parkingu chciałem troszke podriftowac to non stop mnie okrecało dookoła!!! w sumie na mokrej nawierzchni to samo jak chce w zakret bokiem wejsc to od razu mnie zaczyma obkrecac i lece na pobocze! czy tak ma juz byc czy cos jest nie halo??w sumie to w lewo bokiem niechetnie chce isc a w prawo to odrazu! nawet jak baczki robie to w lewo idzie strasznie ciezko a w prawo moment! ;( co to moze byc??? dodam ze szpery nie mam! ale mysle ze to tak nie powinno byc!!! jak myślicie???
POZDRO!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
CrazyKrulik 



BMW: BMW e30
Imię: Łukasz
Silnik: M20B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 596
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-03-08, 19:07   

Jesli chodzi o mnie to niepamietam jak to jest :P od 72 dni niemam auta :( ale wiem ze jak chciałem bokiem wejsc w prawo to bardziej stabilnie a w lewo jak kręciłem to troche umiejętnosci trzeba było uzyc :P a w lewo to tak na luzie :D
 
 
 
Klakier 
Przyjaciel Forum


BMW: E36
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 602
Skąd: SMY ....
Wysłany: 25-03-08, 23:48   

ja sie nad tym nie zastanawialem ale mnie np. lepiej wejscia wychodza jak skrecam w lewo a w prawo bardzo szybko wraca do normy. Ale to moze takie zludzenie bo jakbym mial kierownice po prawej stronie to pewnie by bylo odwrotnie :)
_________________
BMW - Nasze najlepsze ;)
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 26-03-08, 00:15   

Ja wiem że u mnie także któraś strona "bierze" częściej ale już nie pamiętam która. Wydaje mi się że także prawa. To jest cecha mechanizmu różnicowego :ok:
_________________
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26-03-08, 15:54   

kurde sorki pokreciłem wszytsko! prawe koło mi bardziej bierze a w lewo bokiem i baczki lepiej duuzzzooo robi!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
eagle 


BMW: E36 320 cabrio E34 540
Imię: wojtek
Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 178
Skąd: Sorau
Wysłany: 26-03-08, 18:55   

krzysiek8833 napisał/a:
Witam!
ostatnio zauważyłem ze moja bimmka lepiej ciagnie na prawe koło

to dlatego ze nie masz szpery kolego :hyhy:
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 26-03-08, 19:17   

dokładnie przy braku szpery, wozi Bawarą jak chce i potrzeba troche sprytu i umiejętności,żeby takie auto bez szpery ogarnąć,no ale ja mam szpwre więc 50% sukcesu mam ..... a i umiejętności lepiej się nabiera mając szpere i szybciej i powiem że nawet nieżle mi to zaczyna wychodzić ale niema co słodzić tylko szkolić się trzeba.....pozdrawiam :cwaniak2:
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26-03-08, 20:09   

no w sumie racja! bez szpery równo nie kreci ale myslałem ze troszke lepiej bedzie ale coz moze zafunduje se szperke! :hyhy:
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-08, 20:14   

Ze szperą jest zdecydowanie lepiej. Łatwiej wprowadzić w poślizg i łatwiej z niego wyjść. Mi chodzi na obydwie strony tak samo.
_________________
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26-03-08, 20:20   

no nie watpie! w sumie jakbym miał taki silnik jak ty kolego to nawet za szpera bym nie płakał :hyhy: ale ///M i szperka to moje marzenie!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-08, 20:21   

Moje marzenie było takie samo i się spełniło :D . A szczerze to ja wolałbym mieć słabszy silnik i szpere niż odwrotnie :)
_________________
 
 
 
Klakier 
Przyjaciel Forum


BMW: E36
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 602
Skąd: SMY ....
Wysłany: 26-03-08, 20:25   

panowie a ja mam takie pytanie? bo ja to wiele o tej szperze to niewiem :wstydnis: ile taka zabawa moze kosztowac?? i czy to tylko jest potrzebne do drifingu ?? i tak wogole na jakiej zasadzie to dziala?? bo ja sie nieznam tylko sie domysla ze dzieki niej obydwa kola sie kreca razem ale jak to jest przy normalnej jezdzie ?? nie biczujcie za to ze jestem nie dionfomowany co do szpery :wstyd: :ops:
_________________
BMW - Nasze najlepsze ;)
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26-03-08, 20:41   

Cytat:
Moje marzenie było takie samo i się spełniło :D . A szczerze to ja wolałbym mieć słabszy silnik i szpere niż odwrotnie :)
_________________

no w sumie to masz racje! ale kurde nie ma bata nastepna buma bedzie juz jakas Mka bo tak mnie kreca zew szok! szczególnie M3 e36 i e46 ale wiadomo e46 jak dla mnie to ideał!!!!!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-08, 20:42   

Ujmę to dosyć prosto, bo sam do końca nie wiem jak to działa:
Mechanizm różnicowy zezwala na różne prędkości kół żeby nie ścierać opon przy normalnej jeździe, ale niestety wówczas moc dostaje to koło które ma mniejsze opory(czyli gorszą przyczepność), natomiast szpera blokuje ten mechanizm i moc dostają obydwa koła. Potrzebna jest nie tylko podczas drftingu, ale i podczas jazdy na czas, ponieważ np. w lewym zakręcie siła odśrodkowa dociska prawe koła, a odciąża lewe. Wówczas jak nie masz sapery moc idzie na lewe koło które ma gorszą przyczepność i tylko się pali guma, a samochód nie przyśpiesza na wyjściu, natomiast szpera daje moc też drugiemu kołu i wychodząc z zakrętu możesz ostro przyśpieszyć. Są różne szpery. Najprostsza szpera to zaspawany most, najtańsze, ale i chyba najgorsze rozwiązanie. Ja w swojej eMce mam 100% adaptacyjną szperę która potrafi zablokować mechanizm nawet w 100%(wtedy kiedy trzeba, moc dostają naraz obydwa koła), a np przy spokojnej jeździe zezwala na różne prędkości kół. Istnieją jeszcze elektro-szpery które potrafją nietylko zablokować mechanizm różnicowy, ale też odwrócić jego działanie, tzn. że mogą dać więcej mocy na koło o lepszej przyczepności.

Podstawowy przykład: stoisz prawym kołem na lodzie, a lewym na suchym asfalcie, wówczas moc dostaje:
bez szpery lewe 0% prawe 100%
ze 100% szperą lewe 50% prawe 50%
z elektoszperą (idealną, ale nie wiem czy są takie) lewe 100% prawe 0%

Jeżeli gdzieś się pomyliłem proszę mnie poprawić
_________________
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26-03-08, 20:49   

chyba z tymi procentami to pomysliłes troszke bo z tego co wiem w ///M nie ma 100% szpery! tylko 40cos...%!
100% szpera to jest juz nie do jazdy na codzien! to na drifty i te auta na lawetach przywoza!
tak ostatnio chyba na tym forum czytałem!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14