Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmniejszenie wielkości silników M...
Autor Wiadomość
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-08, 22:38   

Jaras E21 napisał/a:
a co powiesz kolego o syntetytycznie wytwarzanej "bezołowiówce"


Wiesz koncerny pójdą za tym co da im największe zyski... i my niestety jesteśmy tylko od nabijania im kabzy... :D

krzysiek8833 napisał/a:
przyznac ze ceny do średnich nie sa zaliczane!


bo teraz to jest trend... a jak przyjdzie konieczność to wtedy stanieją... :P
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 29-03-08, 22:42   

no ja myślę... :D
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-08, 00:05   

Jaras E21 napisał/a:
silnik V6 które można spotkać w co drugim oplu vw czy renault.

Pewnie wrócą do R6, a to są kozackie silniki :D
_________________
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 30-03-08, 09:35   

dokładnie!
według mnie R6 brzmi lepiej niz V6! a co do odgłosów V to juz od V8 to juz pieknie gra!
hehe R6 sa kozackie bo jest w twojej ///M-ce, i wogole w mkach i maja wspaniałe osiagi!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-03-08, 16:20   Re: Zmniejszenie wielkości silników M...

no_limit napisał/a:
Bmw planuje zmniejszyć wielkość silników z linii M. Jak wiemy obecnie w M6 i M5 są widlaste 'dziesiątki", włodaże Bmw planują to zmienić... Chcą zmniejszyć silniki uturbiając je by zachować osiągi... Zabieg ten ma na celu podążanie za trendem ekologicznym... Bo zmniejszony silnik to i mniejsza waga... To samo ma tyczyć się silników diesla V8 ma zostać zastąpione V6 z Twin turbo...

Co o tym sądzicie??


prosze ojakeis fakty b ocos m isie nie chce wierzyc. Skad te plotki?
_________________
rev
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 31-03-08, 16:28   

jak zmniejszą to będzie chyba pierwszy przypadek, że starsze silniki bedą lądować w nowych autach :lol:
_________________
E30 forever
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-08, 16:56   

Enzo napisał/a:
prosze ojakeis fakty b ocos m isie nie chce wierzyc. Skad te plotki?


no_limit napisał/a:
A to co napisałem wyżej nie jest domysłem tylko przetłumaczonym przezemnie w dość luźny sposób wywiadem z Norbertem Reithoferem(szefem zarządu BMW) opublikowanym na łamach Auto Motor und Sport.


Zaraz poszukam gdzieś tego textu... ;)
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
Lastx 



BMW: E46
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 305
Skąd: Polska
Wysłany: 08-04-08, 18:13   







BMW serii 7 Hydrogen


W Los Angeles BMW zaprezentowało pierwszą seryjnie produkowaną limuzynę o napędzie wodorowym: BMW serii 7 Hydrogen.
Produkcja aut już ruszyła, a pierwszych 100 egzemplarzy dotrze do wyznaczonych klientów w 2007 roku. BMW serii 7 Hydrogen wykorzystuje technologię spalania wodoru w silniku benzynowym, przy czym system automatycznie przestawia się na spalanie benzyny po wykorzystaniu zapasów wodoru. Samochód może więc być bez przeszkód wykorzystywany w codziennej eksploatacji poza zasięgiem sieci oferujących tankowanie ciekłego wodoru. W celu zapewnienia możliwie najdłuższego zasięgu BMW serii 7 Hydrogen wyposażone jest w tradycyjny 74-litrowy zbiornik paliwa benzynowego oraz w dodatkowy zbiornik o pojemności 8 kg ciekłego wodoru. Zbiornik wodorowy ma podwójn ściany ze stali nierdzewnej o grubości dwóch milimetrów oraz z 30-milimetrowej próżniowej warstwy izolacyjnej pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną częścią zbiornika. Taka konstrukcja redukuje przenoszenie ciepła do minimum, przy czym warstwa wewnętrzna zapewnia taką izolację, jak 17-metrowy styropian. Izolacja termiczna jest na tyle skuteczna, że jeśli taki zbiornik wypełniony byłby wrzącą kawą, to dopiero po 80 dniach ostygłaby ona na tyle, by można ją było wypić. Dzięki doskonałej izolacji termicznej ciekły wodór może być przechowywany pod ciśnieniem 3–5 bar, w stałej temperaturze ok. –250°C.

Zasięg benzynowo-wodorowego BMW 7 wynosi ponad 700 km (kilometrów w trybie wodorowym oraz kolejne 500 kilometrów na paliwie benzynowym).
BMW zapewnia, że spalanie wodoru ma tę wyższość nad ogniwami paliwowymi, że uzyskiwana jest większa moc. Napędzany wodorem dwunastocylindrowy silnik BMW Hydrogen 7 posiada moc 260 KM, która pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 230 km/h.
Podobnie jak inne modele BMW serii 7, 6 i 5 nowy model z napędem wodorowym produkowany jest w zakładach BMW w Dingolfing, a jego silnik – wzorem wszystkich silników dwunastocylindrowych BMW – pochodzi z zakładów produkcji silników w Monachium. Podstawą wodorowego silnika spalinowego jest benzynowa jednostka BMW 760i, oferująca między innymi w pełni adaptacyjny napęd zaworów VALVETRONIC czy zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS. W trybie benzynowym paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio, a wodór poprzez zintegrowany z układem ssącym silnika przewód zasilający. Spalający się do dziesięciu razy szybciej niż tradycyjne paliwo wodór jest jednak o wiele bardziej wydajny. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, jednostka napędowa V12 z BMW serii 7 Hydrogen wymagała zastosowania wyjątkowo elastycznego systemu zarządzania pracą silnika, jaki zapewniają VALVETRONIC i Double VANOS, gdzie wymiana ładunku i rytm wtrysku paliwa mogą być dostosowywane do specyficznych cech mieszanki wodorowo-powietrznej. Umieszczenie dodatkowych elementów w tylnej części pojazdu spowodowało modyfikacje ustawień zawieszenia i amortyzatorów BMW serii 7 Hydrogen, ale pomimo większej masy tylnej osi zarówno stabilność, jak i komfort jazdy pozostały na tym samym poziomie. BMW serii 7 Hydrogen zostało również standardowo wyposażone w elektroniczny układ stabilizacyjny AdaptiveDrive z regulowanymi i przystosowanymi do charakterystyki pojazdu amortyzatorami. Karoseria BMW serii 7 Hydrogen została zmodyfikowana tak, by kompensować przyrost masy pojazdu spowodowany nową technologią napędu, a tym samym spełniać wszystkie wymogi norm pasywnego bezpieczeństwa. Zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (CFK) zapewnia jeszcze większą wytrzymałość i bezpieczeństwo w razie zderzenia, pomimo niewielkiego przyrostu masy. Spalający wodór BMW serii 7 Hydrogen emituje prawie wyłącznie parę wodną. Warto przy tym zaznaczyć, że zasoby wodoru są praktycznie nieograniczone, bo można go odzyskiwać z biomasy lub za pomocą energii słonecznej, wietrznej lub wodnej. W razie konieczności wodór można również wytwarzać przy wykorzystaniu naturalnego gazu, biogazu lub innych podstawowych źródeł energii.

W celu promocji wykorzystania wodoru jako źródła energii firma BMW Group podpisała porozumienie z koncernem Total, dostawcą paliw i olejów mineralnych, który od roku 2004 prowadzi w Berlinie zintegrowaną dystrybucję paliw tradycyjnych i wodorowych.
W marcu 2006 r., znów w nawiązaniu do inicjatywy CEP, Total otworzył kolejną stację paliw wodorowych w stolicy Niemiec.

Pod koniec roku 2006 Total zamierza wybudować nowe zintegrowane stacje paliw wodorowych w Monachium, a, koncerny BMW Group i Total zawarły umowę na otwarcie kolejnej zintegrowanej stacji z paliwem wodorowym w jednym z większych miast Europy.
_________________
Objazd z miasta na 18-stkach
Nie przestać! Wrócić na 20-stkach


"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"

pomysł jest, niebawem będzie szał

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14