Szpera, elektroszpera !! |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 31-03-08, 16:16
|
|
|
raczej tak... |
_________________ rev |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-08, 22:19
|
|
|
Jest zła i na co dzień i do jazdy na czas. Dobra jest tylko do driftu. |
_________________
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 31-03-08, 23:47
|
|
|
kostek_ja, nie wierze że Twoja szpera jest 100% bo był by to zupełny absurd!!!!!
jezeli zblokuje na 100% to właśnie wtedy wewnętrzne koło dostaje poślizgu!!! a przecież nie o to chodzi więc jednym słowem jesteś źle poinformowany o Twojej szperze.
vmasher, szerze powiedziawszy to nie wiem czy jest sens spawać seryjny most w m40 bo i tak dobrej zabawy nie będziesz miał przez słaby silnik chyba że w skrajnych przypadkach, dlatego polecam ori szpere 25% lub lepiej 40% ale to rarytas
jesli chodzi o działanie to satelitki maja zwiększone tarcie ze sobą i półośki ciężej się kręcą co w efekcie jest łapanie dwóch kół razem.
natomiast w mocniejszym silniku do zabawy polecam właśnie elektro
do driftu najlepsze rozwiązanie do codziennej jazdy juz nie koniecznie choć dla chcącego nic trudnego.
mówisz że masz ten most na wykończeniu a masz juz drugi wiec spawaj ten i sobie polatasz troche zobaczysz jak to jest jak bedzie ciężko na codzień to przeżucisz sobie normalny |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez no_limit 01-04-08, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-08, 00:00
|
|
|
Jak już napisałem moja szpera ma 100%, nie chcesz nie wierz. Z praktyki wiem że wewnętrzne koło wpada w poślizg bardzo często jak auto nie ma szpery, jeżeli nie wierzysz to wsiądź do samochodu bez szpery i sprawdź, a potem się wypowiadaj. U mnie blokuje na 100% W SKRAJNYCH przypadkch, czyli jak różnica prędkości kół jest większa od jakieś wartości ( w porsche 911 gt2 ta różnica to 28% ile jest w mojej eMce to nie wiem) np. gdy jedno koło jest na lodzie drugie na asfalcie wówczas blokuje w 100%, a kiedy dokładnie w zakrętach to nie wiem. Tylko proszę nie porównuj mojej adaptacyjnej szpery do spawanego mostu. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez no_limit 01-04-08, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-04-08, 00:12
|
|
|
kostek_ja, wiem jak jest ze szperą a jak bez i na czym to wszystko polega ale BMW nie wyprodukuje szpery 100% bo to było by nie normalne, pomysl jedziesz po łuku zewnetrzne koło obraca się szybciej więc jak zepniesz na 100% to wewnetrzne złapie poslizg bo bedzie się musiało obracać tak samo jak zewnętrzne.
ja wierzyc nie musze to prawda ale tak byc poprostu nie moze!
nie wprowadzaj innych w błąd .
Twoja szpera napewno nie ma 100%
kostek_ja napisał/a: | nie porównuj mojej adaptacyjnej szpery do spawanego mostu. |
nikt tu tego nie porównuje |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez no_limit 01-04-08, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-08, 00:18
|
|
|
///ESIU napisał/a: | pomysl jedziesz po łuku zewnetrzne koło obraca się szybciej więc jak zepniesz na 100% to wewnetrzne złapie poslizg bo bedzie się musiało obracać tak samo jak zewnętrzne. |
Wiem, ale pod warunkiem że wystąpi duża różnica prędkości, a podczas jazdy na łuku (o ile się nie przesadzi z gazem) ta różnica nie jest na tyle duża żeby zablokowała się na 100%.
[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 01:06 ]
A teraz źródło:
KMH nr.6 Listopad 2007 strona 33
Co prawda dotyczy to M3 e92, ale BMW na swojej stronie podawało to o e46 (niestety już tego nie ma) i udowadniam że jest to możliwe.
[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 01:08 ]
///ESIU napisał/a: | nie wprowadzaj innych w błąd . |
I kto tu wprowadza innych w błąd??
[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 01:18 ]
Widzę że odbiegliśmy od tematu.
Koledze vmasherowi radze kupienie używanej szpery od e36 M3 3.0 w przyzwoitym stanie oddać do regeneracji i przy okazji spiąć ją do 100%. Moim zdaniem lepiej się raczej nie da. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez no_limit 01-04-08, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-04-08, 07:44
|
|
|
kostek_ja napisał/a: | Wiem, ale pod warunkiem że wystąpi duża różnica prędkości |
taka duża róznica musiała by byc gybys jechał 140km na rądzie
kostek_ja napisał/a: | I kto tu wprowadza innych w błąd?? |
nie wiem jak to jest ale dla mnie jest to troche nie możliwe by taka szpera miała sens bycia. redaktorzy gazet tez sie mylą i to dosc często
ja obstawiam dalej przy swoim
kostek_ja napisał/a: | Koledze vmasherowi radze kupienie używanej szpery od e36 M3 3.0 w przyzwoitym stanie oddać do regeneracji i przy okazji spiąć ją do 100%. Moim zdaniem lepiej się raczej nie da. |
hehe szpere ori spiac na 100% czyli zaspawać na stałe
wiesz co to jest szpera spieta na 100%?
to jest szpera zaspawana inaczej elektroszpera |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-08, 08:27
|
|
|
z tego co wiem to szpera adaptacyjna w zależności od potrzeby ( otwarcia przepustnicy i paru innych rzeczy których pilnuje cała masa elektroniki bardziej zaawansowanej niz w statku kosmicznym) zmienia % spięcia zależnie od potrzeby czyli np przy starcie na prostej mamy moc przekazywana na obydwa kola niezależnie od poślizgów, przy jeździe po łuku (spokojnej) satelitki są rozpinane.
co do szpery jeśli masz dwa mosty to zaspawa i bzdura ze w m40 nie ma sensu, jak już pisałem znajomy ma w dużym fiacie ( no owszem trochę lżejszy jest) i cieka nie miłosiernie a ma 118km wiec tyle co m 40
Ps. Też jestem dyslektykiem ( także dysortografikiem i dysgrafikiem- i mam na wszystko papiery ) ale staram sie pisać poprawnie- mam słownik |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 01-04-08, 10:45
|
|
|
w tej adaptacyjnej to elektronika, w ori do e36 raczej nie ma tak skomplikowanych rozwiązań |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-08, 11:42
|
|
|
Po za tym niedługo nie będzie już M40...
I proszę userów o nie wytykanie innym błędów bo to nie ma sensu. Napisz PW co tego co źle napisał żeby zedytował, bądź do moda i on zedytuje... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-04-08, 12:53
|
|
|
Don.Wojciech napisał/a: | i bzdura ze w m40 nie ma sensu |
no wiesz dla mnie np. m40 nie jedzie wogólez ale pamietam czasy jak mercedesem dieslem postawiłem leciuteńki boczek i juz sie tym jarałem że na rondzie mi sie tylne koło uslizneło.
wszystko zalezy kto czego oczekuje i jakich wrazeń szuka w samochodzie
vmasher, normalnie do m40 polecam iri szpere 25% czy 40% ale skoro masz dwa mosty to nie wiem wogóle nad czym ta dyskusja
spawaj i już
aha szpera z e36 nie posiada zadnej elektroniki dla sprostowania |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez no_limit 01-04-08, 13:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|