Szpera, elektroszpera !! |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-08, 13:23
|
|
|
Ale to sobie zobaczysz jak jest i wtedy zadecydujesz... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-04-08, 13:32
|
|
|
tez polecem tym bardziej że bedzie is
wtedy zobaczysz jak sie fajnie dymi z obydwuch kół |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 01-04-08, 20:40
|
|
|
bedzie wolniej przyspieszac ale v-max wiekszy |
_________________ rev |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-08, 21:29
|
|
|
To zależy. Nie wiem jak w 318, ale w sportowych samochodach tak się dobiera przełożenie żeby na najwyższym biegu osiągał V-max, i w którą stronę by nie zmienić będzie miał mniejsze V-max. |
_________________
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-04-08, 21:56
|
|
|
czym wieksza cyfra to szybsze przyśpieszenie ale mały Vmax |
_________________
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-08, 23:24
|
|
|
Zgodzę się. Ale aby osiągnąć realny V-max trzeba to dobrze dobrać, bo jakby wystarczyło zmienić przełożenie to i maluch pojechałby 400km/h. Moim zdaniem spadnie i przyśpieszenie i V-max, jakbyś zmienił w drugą stronę to wzrosłoby przyśpieszenie, a spadł v-max. |
_________________
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 02-04-08, 10:45
|
|
|
kostek_ja napisał/a: | Zgodzę się. Ale aby osiągnąć realny V-max trzeba to dobrze dobrać, bo jakby wystarczyło zmienić przełożenie to i maluch pojechałby 400km/h. Moim zdaniem spadnie i przyśpieszenie i V-max, jakbyś zmienił w drugą stronę to wzrosłoby przyśpieszenie, a spadł v-max. |
Kostek tu prawa fizyki.... I nie tylko... Testowalem to!
Mialem u sibie w 335i najpeirw dyfer 3.125 a terazm am 4.10 (zalezalo mi na krotkich biegach, ale za to niskim v-mnaxie, specjlanei do driftu)
I... teraz na 4.10 auto o wiele lepiej sie zbiera, ale odcina juz przy 210km/h, awczesnie jrozbujealem do 250 i jeszcze dociecie nie bylo... Fakt wolniej sie rozpedzal |
_________________ rev |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-08, 13:01
|
|
|
W twoim przypadku się zgadzam. Tak jak ty to zrobiłeś jest ok bo zwiększyłeś kopa kosztem V-max, ale w drugą stronę to nie działa, pogorszy się jedno i drugie. Żeby podnieść V-max to poza przełożeniem trzeba wzmocnić silnik. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 02-04-08, 14:42
|
|
|
kostek_ja napisał/a: | W twoim przypadku się zgadzam. Tak jak ty to zrobiłeś jest ok bo zwiększyłeś kopa kosztem V-max, ale w drugą stronę to nie działa, pogorszy się jedno i drugie. Żeby podnieść V-max to poza przełożeniem trzeba wzmocnić silnik. |
Kostek mieszasz
Czyli jak spowrotem wloze 3.25 nie bedzie jzu jechac 250km/h? bzdura!
Dziala w ta i w ta!
To sa prawa fizyki... W srodku sa:
Mniejsze zebatki - mniejsza liczba pzrelzoenia - czyli auto ma dluzsze biegi, co daje wieksza predkosc maxymalna... Ale wolniej przyspiesza...
Wieksze zebatki - wieksza liczba pzrelozenia - czyli auto ma krotsze beigi, mniejsza predk. max, ale lepsze przyspieszenie...
Zreszta necie gdzies jest liczni kznajac zprelozenia oblcizysz v-max dla kazdego biegu, bo w sumie mechanika to nci innego jak matematyka
jak znajde ten progra mto wam wysle linka
PS: Jak mowisz, ze w druga strone to nie dziala to pwoiedz dlaczego? |
_________________ rev |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-08, 15:55
|
|
|
no to ja wtrącę swoje 3 grosze. w druga stronę nie zawsze działa ponieważ opory są zbyt duże by z 'niskiej" prędkości obrotowej silnik mógł sie wkręcić na wyższa prędkość np: na seryjnym moście przy prędkości 250 mamy 6,5tys obrotów a przy zmianie przełożenia na ostatnim biegu mamy już 5 tys i mamy za mało mocy przy takowej prędkości obrotowej by móc pojechać szybciej( testowane na mz;cie )
ale w praktyce jak często jeździmy ponad 200 wydaje mi sie ze lepiej zrezygnować na rzecz lepszego przyśpieszenia z prędkości maksymalnej. tracimy nie więcej niż 30km/h
niestety zakładając z m'ki 3 litrowej stracisz na przyśpieszeniu
natomiast przełożenia w normalnych mostach są następujące:
316i (M43) - 3,38
316iA (M43) - 4,44
318i - 3,45
318iA - 4,45
318i (M43) - 3,38
318is/ti - 3,45
318is/tiA - 4,44
318is/ti (M44) - 3,38
318is/tiA (M44) - 4,44
320i - 3,45
320iA - 3,45
323i - 2,93
323iA - 2,93
323ti - 3,07
323tiA - 3,23
325i - 3,15
325iA - 3,15
328i - 2,93
328iA - 3,07
M3 - 3,15
M3 (S50B32) - 3,23
318tds - 2,79
325td (ab 3.92) - 2,56
325tdA - 3,23
325tds - 2,56
325tdsA - 2,56 |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-08, 16:01
|
|
|
Dzięki Don.Wojciech, chyba wyjaśniłeś to lepiej.
Enzo napisał/a: | To są prawa fizyki... |
Zanim zaczniesz mówić o prawach fizyki to się ich naucz, albo chociaż pojeździj rowerem z przerzutkami |
_________________
|
|
|
|
|
|