Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szpera, elektroszpera !!
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 01-04-08, 13:14   

Tylko że ja jestem strasznie leniwy i nie będzie mi się chyba zmieniać mostów co chwila chciało :)
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-08, 13:23   

Ale to sobie zobaczysz jak jest i wtedy zadecydujesz... :cwaniak:
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 01-04-08, 13:32   

tez polecem tym bardziej że bedzie is ;)
wtedy zobaczysz jak sie fajnie dymi z obydwuch kół :yeah:
_________________
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 01-04-08, 14:21   

jakie przełożenie ma most w 1.8 M40 ??
jak to jest jak kupię szperę z M3 przełożenie 3.23.

napiszcie jak to jest z przełożeniami, jaki wpływ będzie to miało na jazdę jak włoże z większym lub z mniejszym ??

[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 14:47 ]
jak to jest, im mniejsze przełożenie tym lepsze przyspieszenie czy prędkość max.
czy moje 1.8 ma przełożenie powyżej 4, to jak włożę most z przełożeniem 3.25 lub 3.15 to teoretycznie co powinno sie zmienić - predkość max czy przyspieszenie ??

czy przełożenie powinno się odczytać z jakiejs tabliczki czy wytłoczeniu na moscie ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 01-04-08, 20:40   

bedzie wolniej przyspieszac ale v-max wiekszy
_________________
rev
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-08, 21:29   

To zależy. Nie wiem jak w 318, ale w sportowych samochodach tak się dobiera przełożenie żeby na najwyższym biegu osiągał V-max, i w którą stronę by nie zmienić będzie miał mniejsze V-max.
_________________
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 01-04-08, 21:56   

czym wieksza cyfra to szybsze przyśpieszenie ale mały Vmax
_________________
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-08, 23:24   

Zgodzę się. Ale aby osiągnąć realny V-max trzeba to dobrze dobrać, bo jakby wystarczyło zmienić przełożenie to i maluch pojechałby 400km/h. Moim zdaniem spadnie i przyśpieszenie i V-max, jakbyś zmienił w drugą stronę to wzrosłoby przyśpieszenie, a spadł v-max.
_________________
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 02-04-08, 10:45   

kostek_ja napisał/a:
Zgodzę się. Ale aby osiągnąć realny V-max trzeba to dobrze dobrać, bo jakby wystarczyło zmienić przełożenie to i maluch pojechałby 400km/h. Moim zdaniem spadnie i przyśpieszenie i V-max, jakbyś zmienił w drugą stronę to wzrosłoby przyśpieszenie, a spadł v-max.


Kostek tu prawa fizyki.... I nie tylko... Testowalem to!
Mialem u sibie w 335i najpeirw dyfer 3.125 a terazm am 4.10 (zalezalo mi na krotkich biegach, ale za to niskim v-mnaxie, specjlanei do driftu)

I... teraz na 4.10 auto o wiele lepiej sie zbiera, ale odcina juz przy 210km/h, awczesnie jrozbujealem do 250 i jeszcze dociecie nie bylo... Fakt wolniej sie rozpedzal
_________________
rev
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-08, 13:01   

W twoim przypadku się zgadzam. Tak jak ty to zrobiłeś jest ok bo zwiększyłeś kopa kosztem V-max, ale w drugą stronę to nie działa, pogorszy się jedno i drugie. Żeby podnieść V-max to poza przełożeniem trzeba wzmocnić silnik.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-04-08, 13:26   

juz mi sie wszystko pomieszało - muszę wszystkie posty od 1 strony przeczytać!!
a ta moja M40 jakie ma w końcu (seryjnie) przełożenie ktoś wie, bo na dyfrze zero informacji :no: :zly:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 02-04-08, 14:42   

kostek_ja napisał/a:
W twoim przypadku się zgadzam. Tak jak ty to zrobiłeś jest ok bo zwiększyłeś kopa kosztem V-max, ale w drugą stronę to nie działa, pogorszy się jedno i drugie. Żeby podnieść V-max to poza przełożeniem trzeba wzmocnić silnik.


Kostek mieszasz ;)
Czyli jak spowrotem wloze 3.25 nie bedzie jzu jechac 250km/h? bzdura!

Dziala w ta i w ta!
To sa prawa fizyki... W srodku sa:
Mniejsze zebatki - mniejsza liczba pzrelzoenia - czyli auto ma dluzsze biegi, co daje wieksza predkosc maxymalna... Ale wolniej przyspiesza...

Wieksze zebatki - wieksza liczba pzrelozenia - czyli auto ma krotsze beigi, mniejsza predk. max, ale lepsze przyspieszenie...


Zreszta necie gdzies jest liczni kznajac zprelozenia oblcizysz v-max dla kazdego biegu, bo w sumie mechanika to nci innego jak matematyka :ok:

jak znajde ten progra mto wam wysle linka ;)


PS: Jak mowisz, ze w druga strone to nie dziala to pwoiedz dlaczego?
_________________
rev
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-04-08, 14:46   

Enzo napisał/a:
Kostek mieszasz ;)
Czyli jak spowrotem wloze 3.25 nie bedzie jzu jechac 250km/h? bzdura!

Dziala w ta i w ta!


no właśnie jak może działać w jedną, a w drugą już nie!! jak w jedną to i w drugą!!
dlatego właśnie mi się pomieszało to wszystko !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-04-08, 15:55   

no to ja wtrącę swoje 3 grosze. w druga stronę nie zawsze działa ponieważ opory są zbyt duże by z 'niskiej" prędkości obrotowej silnik mógł sie wkręcić na wyższa prędkość np: na seryjnym moście przy prędkości 250 mamy 6,5tys obrotów a przy zmianie przełożenia na ostatnim biegu mamy już 5 tys i mamy za mało mocy przy takowej prędkości obrotowej by móc pojechać szybciej( testowane na mz;cie :hyhy: )

ale w praktyce jak często jeździmy ponad 200 ?? wydaje mi sie ze lepiej zrezygnować na rzecz lepszego przyśpieszenia z prędkości maksymalnej. tracimy nie więcej niż 30km/h

niestety zakładając z m'ki 3 litrowej stracisz na przyśpieszeniu :(

natomiast przełożenia w normalnych mostach są następujące:

316i (M43) - 3,38
316iA (M43) - 4,44
318i - 3,45

318iA - 4,45

318i (M43) - 3,38

318is/ti - 3,45

318is/tiA - 4,44

318is/ti (M44) - 3,38

318is/tiA (M44) - 4,44

320i - 3,45

320iA - 3,45

323i - 2,93

323iA - 2,93

323ti - 3,07

323tiA - 3,23

325i - 3,15

325iA - 3,15

328i - 2,93

328iA - 3,07

M3 - 3,15

M3 (S50B32) - 3,23

318tds - 2,79

325td (ab 3.92) - 2,56

325tdA - 3,23

325tds - 2,56

325tdsA - 2,56
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-08, 16:01   

Dzięki Don.Wojciech, chyba wyjaśniłeś to lepiej.
Enzo napisał/a:
To są prawa fizyki...

Zanim zaczniesz mówić o prawach fizyki to się ich naucz, albo chociaż pojeździj rowerem z przerzutkami ;)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15