Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szpera, elektroszpera !!
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 30-03-08, 23:05   Szpera, elektroszpera !!

Witam, zastanawiam się poważnie nad szpera do bmw no i niewiem jak to jest w końcu! Ile procent najlepiej żeby nie przeszkadzało w codziennej eksploatacji, czy elektroszpere lepiej! Jak to dobrze zrobić, czy spawając satelity będzie oki? Czy to kiepskie rozwiązanie? Jak z wytrzymałością ? A szpera ori bmw musi być od e36, czy od e30 podejdzie? Jak to jest z tymi procentami np 40% ? Czy jak zrobię elektroszpere to mam wtedy 100% ?
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 30-03-08, 23:22   

jak zaspawasz satelitki to masz 100% i kazdy zakret pokonujesz bokiem :lol: . Da sie z tym jeździć na codzień, ale ja bym chyba spasował
_________________
E30 forever
 
 
misza 
zielony w temacie



BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 900
Skąd: Low&Slow Family
Wysłany: 30-03-08, 23:25   

według mnie ze 100% szpera w codziennej jeździe miałbyś szybsze zużucie opon
_________________
Moje bawarki:
BMW M4 Convertible F83
BMW F13 640d M-Pakiet
BMW E70 3.0d M-Pakiet
BMW E60 525i M-Pakiet Limousine
BMW E39 520i Limousine
BMW E46 323i Limousine
BMW E36 320i Convertible M-Pakiet
BMW E21 320i Coupe
BMW E30 320i Convertible
BMW E36 328i Coupe
BMW E36 318is Coupe
Yamaha YZF-R6 RJ09
Yamaha YZF-R6 RJ11

Low & Slow Style Bitch...
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-08, 23:25   

Na co dzień najlepsze są adaptacyjne szpery, bo nie przeszkadają w normalnej jeździe, a im więcej procent tym lepiej. Ja mam adaptacyjną 100% i w niczym nie przeszkadza a zabawa jest przednia :D . Natomiast jak to zrobić, jak to działa itd. nie mam pojęcia więc nie pomogę, ale na pewno bym nie spawał.
_________________
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-08, 23:39   

hehe znajomy ma zaspawany most w 125 2.0 dohc samochód jedzie albo prosto albo bokiem xD nie da sie nim normalnie skręcać i jeździć po mieście na co dzień ale zabawy jest co niemiara x)
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 30-03-08, 23:43   

O co chodzi z tą szpera adaptacyjną bo nie bardzo rozumiem temat szpery , dopiero się uczę :hyhy:
czyli elektroszpera to zespawane satelitki, a szpera adaptacyjna co to takiego ??
A ori szpera bmw na czym polega i jak to działa że np mamy jakieś tam procenty ??
Tak na marginesie to za szpere oryginalną ile trzeba zapłacić - w jakich granicach cenowych??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-08, 00:52   

Don.Wojciech napisał/a:
samochód jedzie albo prosto albo bokiem xD nie da sie nim normalnie skręcać i jeździć po mieście na co dzień ale zabawy jest co niemiara x)


Ja mogę jechać normalnie. Moja szpera blokuje mechanizm różnicowy wtedy kiedy trzeba i w takim stopniu jaki jest aktualnie potrzebny. Pozwala na różnicę prędkości tylnych kół(oczywiście na nie za dużą). Nie doświadczyłem czegoś takiego że samochód na zakręcie jest wiecznie w poślizgu i mimo sporej mocy nie jest tak łatwo zerwać przyczepność. Kiedy chcę mogę jechać bokiem, a jak nie chcę mogę jechać normalnie. Żeby jechać bokiem muszę zerwać przyczepność (np. strzałem ze sprzęgła, bo samym gazem to tylko na 1 ewentualnie 2), a dopóki nie zerwę samochód jedzie jak gokart i rwie do przodu nawet na zakręcie bo pchają go obydwa koła.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 31-03-08, 07:21   

Napiszcie o co chodzi z ta szpera adaptacyjna, jakie były montowane fabrycznie przez bmw i czy taka szpere na "iles" % można zrobić sobie samemu??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-08, 13:14   

Wydaje mi się że wszystkie szpery BMW są adaptacyjne (jak się mylę proszę mnie poprawić). Z tego co czytam (na tym forum też jest o tym temat) najlepiej włożyć szperę z e36 M3 3,0 bo ponoć pasuje (tylko nie pamiętam czy ma 25% czy 50%).

Niestety nie powiem ci na jakiej zasadzie działa szpera adaptacyjna bo niestety nie wiem, ale tak jak napisałem działa to znakomicie.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 31-03-08, 13:25   

Ale jak to będzie z przełożeniem z m3 3.0? Jakie przełożenie ma 3.0, a jakie moje 1.8 ?Jak to będzie jeździć biedne 1.8 na tej szperze z m3 3.0? I sama szpera z 3.0 chyba nie będzie pasować, cały komplet tylnego napędu trzeba kupić? Tak
powiedzcie jak to jest, co to szpera adaptacyjna i na czym to dokładnie polega :mur:
czy można samemu przerobić dyfer tak, żeby zrobić inna szpere niż elektro ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-08, 13:34   

Jeżeli chodzi o przełożenie to proponuję zadzwonić do serwisu BMW i się spytać, wejdą do sytemu BMW i w minutę sprawdzą.

Będzie jeździć normalnie z tym że będziesz miał większą przyczepność tylnych kół. A to nie oznacza że będziesz musiał jeździć bokami wręcz przeciwnie. Auto będzie rzadziej wpadało w poślizgi niż bez szpery i będzie się łatwiej kontrolowało w poślizgu i będzie łatwiej wyprowadzić z poślizgu. Czyli w jeździ same plusy.

A jeżeli się pytasz na czym polega to chodzi ci o budowę czy o zasadę działania? Bo to drugie mogę wyjaśnić. Problem w tym że jak ja coś wyjaśniam (pisząc) to z reguły naokoło bo chcę napisać za dokładnie i cięzko mnie zrozumieć.

I nie można samemu zrobić inaczej niż zespawać.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 31-03-08, 14:10   

Kostek chodzi o budowę i zasadę działania także, nie rozumiem tego jak i kiedy taka szpera robi się aktywna, bo wiadomo , jak zaspawam to mam cały czas szpere, a taka np 50% nie do końca rozumiem na czym polega :wstyd:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-03-08, 14:24   

Wiec tak.

Powiem na przykladzie E30, ja u siebie w SuperEcie mailem orginalna szpere z M3 E30 o pzrelozeniu S3.25 (orginalne szpery w M3 maja spiecie 25%)
W normalnej jezdzie p omiescie, czy na trasie niczym nie roznila sie w moscie niezeszperowanym...
Dzieki szperze moglem szybciej pokonywac zakrety (bo jak wiecie szpera nie jest stosowana tylko do Driftingu)

Alpina miala dyfry 40%, wiem ,ze w wyscigach stosowano szpery o 80% speiciu, zcasem trafiajja sie na ebay.de

Ale jednak 25% okazala sie troche zaslaba, dlatego zaspawalem dyfer 4.10... Ale ja mam auto typowo do zawodow.

Autem bardz ociezk osie aprkuje, jest starszny opor... Ale da sie jezdzic, i nie tak jak psiza ze akzd yzakret bokiem... Oczywiscie tzreba znacznie wuazac... Ale idzie sie przyzywczaic (jednak do auta cywilnego niepolecam) ;)


jesli chdozi o E36 to szpera z M3 pasuje, ma 25% spiecie i pzrelozenie S3.15
_________________
rev
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-08, 14:43   

Ale z tego co wiem można bez większy problemów spiąć taką szperę nawet do 100%, wystarczy chyba tylko wymienić okładki cierne(tak to się chyba nazywa ;) )

Co do zasady działania. Kiedy samochód pokonuje prawy zakręt lewe koła muszą kręcić się szybciej (ponieważ samochód porusza się po łuku, a koła muszą mieć taką samą prędkość kątową, to zewnętrzne koła muszą kręcić się szybciej), adaptacyjna szpera jest tak ustawiona żeby pozwalała na dokładnie taką różnicę prędkości jaka jest potrzebna (wystarczy wyliczyć z rozstawu kół jaka ma być maksymalna ta różnica). Jeżeli różnica prędkości kuł robi się większa (czyli koło zaczyna tracić przyczepność) szpera zaczyna blokować mechanizm różnicowy żeby zmniejszyć różnicę prędkości kół napędzanych. W skrajnym wypadku szpera 100% blokuje mechanizm różnicowy w 100% i obydwa koła dostają taką samą moc i kręcą się z taką samą prędkością(ewentualnie koło o większej przyczepności dostaje 100% mocy, właśnie tego do końca nie rozumiem, czy 100% szpera w skrajnym wypadku rozkłada moc po 50% czy na koło o większej przyczepności daje 100% byłbym wdzięczny jakby wytłumaczył to ktoś mądrzejszy od mnie).
_________________
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-03-08, 14:49   

100% czyli oba kola kreca sie z ta samo predkoscia, jak masz szpere 25% to 25% mocy pzrekazywane jest na to kolo, ktore ma mneijsza przyczepnosc ;)

Dlateg ow 100% szybciej sie zuzywaja opony, polosie, pzreguby itp ;)
_________________
rev
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14