Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szpera, elektroszpera !!
Autor Wiadomość
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 02-04-08, 16:24   

No wlasnie rowerem z pzrezutkami jest idealnym przykladem....
Im wieksza zebatka, tym szybciej przyspieszae, im mneisjza tym wolneij !! !

Wlasnie opory toczenia slabszy silnik, chodzi wam o to, ze niekazdy silnik dokreci do konca obrotow...! NP M40 raczej nie rozpedzi sie do tych 250km/h. Ale np. na hamowni, na rolkach juz tak... A tekie M4 0z dyfrem 4.10 juz nie

Ale mwoimy o dyferach, ze jest taka mozliwosc.
_________________
rev
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-04-08, 10:40   

Enzo, enzo dobrze gada wiadomo ze nie chodzi o moc silnika tylko o możliwości przełozenia.
KOSTEK nie potrzebnie namieszałes
_________________
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-08, 14:42   

Potrzebnie, bo taka zmiana przełożeń pogorszy koledze i kopa i V-maxa.
_________________
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-04-08, 15:34   

jak zmieni na wieksze przełozenie to czemu ma pogorszyc kopa? bzury gadasz!! jak załozy np. 4,19 to bedzie miał odejscie ale mniejszy v max i tyle
_________________
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-08, 15:46   

vmasher napisał/a:
czy moje 1.8 ma przełożenie powyżej 4, to jak włożę most z przełożeniem 3.25 lub 3.15 to teoretycznie co powinno sie zmienić - predkość max czy przyspieszenie ??

Enzo napisał/a:
bedzie wolniej przyspieszac ale v-max wiekszy

Nie wiem jak się oznacza przełożenia(czy jak większa liczba to silnikowi lżej, czy odwrotnie), ale tak wywnioskowałem z powyższej odpowiedzi Enzo.
Napisałem że jak zmieni sobie przełożenie na większego V-max to w rzeczywistości spadnie mu i V-max i przyśpieszenie, a jak zmieni w drugą strone to będzie miał lepszego kopa kosztem V-maxa.
Więc się zdecydujcie czy zmniejszenie przełożenia to lepszy kop czy nie?
_________________
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-04-08, 16:03   

przeciez cały watek jest o tym ze czym cyfra wieksza tym przyspieszenie wieksze a mniejszy v max
i w przypadku kolegi wyjdzie mu to tylko na dobre a nie odwrotnie
_________________
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-04-08, 16:36   

Tak już mi namieszaliscie, że gubie się o czym był temat :mur:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-04-08, 17:10   

vmasher, jezeli masz most przypuśćmy te 3,5 i jak załozysz np 4.10 to bedziesz miał lepsze przyśpieszenie a mniejszy v-max
_________________
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-04-08, 18:10   

No dobra, ale jak z powrotem włoże most załóżmy 3.5 to będzie tak jak było !!
Czyli jak to tylko w jedną stronę musi działać- skoro w 2 działa!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-04-08, 23:11   

vmasher napisał/a:
No dobra, ale jak z powrotem włoże most załóżmy 3.5 to będzie tak jak było !!

no oczywiscie że bedzie tak jak było hehe :lol: :lol: nie dygaj :ok:
_________________
 
 
Andrew E36 


BMW: E36 coupe
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 33
Skąd: WWA / Ochota
Wysłany: 10-04-08, 13:25   

Ja mam takie refleksje na temat spawania mostu: :hm:

Jeździłęm na elektroszperze około miesiąc, felfa 17" przód tył 15" do wykończenia gum

Jazda po mieście --> bez problemu, dużo ludzi teoretyzuje na temat elektroszpery że łatwo się zabić i wogóle hardkore, mam inne zdanie...

Natomiast z parkowaniem jest ciężko, trzeba się przyzwyczaić...
Jak skręca się na betonie kostce itp. to opony piszczą, a ludzie jak na debila się patrzą o co chodzi...
Przy wolnych skrętach strasznie auto chamuje na na zakrętach

Natomiast przy prędkościach rzędu 60 czy 140 po mieście, zakrętach łukach, nie miałem przykrych niespodzianek, jeździło się naprawdę spoko

Ale wystarczy że nadmuchało się 3,5 bar na tylną opone i wtedy zaczynał się szał zakrętów !! !!

Po miesiącu jazdy na elektroszperze już czułem luzy na półosiach (przeguby wewnętrzne) i na wale (na frezie i na krzyżaku)
Zdemontowałem ją ponieważ już szkoda mi było już autka, opony już też nie bardzo wyglądały jak opony po wieczornych zabawach :hyhy:

Założyłem z powrotem normalny dyfer i już luzów przy jeździe nie wyczówam jak było to na zblokowanym dyfrze :D


A i jeszcze start z 5000obr./min. na szutrze albo na mokrym --> poprostu bajka, piszczy, rzuca trochę dupcią ale leci do przodu ostro a nie jak na seryjnym moście że stoi w miejscu, mieli jednym kołem i nic...
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 14-05-08, 17:26   

Koledzy kumpel ma e36, 325i w automacie i sądzimy że ma ona szpere, ale do końca nie jesteśmy pewni, bo auto aktualnie nie jeździ! Jak to sprawdzić! Podnieść oba koła i co dalej ?? Ktoś powiedział że jeżeli ma automat to jest duże prawdopodobieństwo że szpera jest, bo np wszystkie 7er w automacie miały szpere, bo była niezbędna do prawidłowego działania "czegoś tam" przy automacie!
Napiszcie jak to sprawdzić w niejeżdżącym e36, bo gdyby faktycznie była szpera to już jeździłaby w moim aucie :lol: :)
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-08, 17:34   

vmasher napisał/a:
bo np wszystkie 7er w automacie miały szpere,


Nie wiem kto ci takich bzdur nagadał. Ja mam 750iL e38 i szpery na pewno nie ma.

Możesz to sprawdzić w ten sposób że jak obydwa koła będą w górze to zakręć jednym i jak drugie będzie się kręcić w tą samą stronę to szpera jest, a jak w przeciwną to jej nie ma.
_________________
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 14-05-08, 17:43   

I jeszcze jak weźmiesz go do góry to spróbuj przekręcić w tym samym czasie oba koła tylko że jedno do przodu drugie do tyłu! Jeżeli nie przekręcisz to znaczy, że masz szpere!
Napisik na szperze S ułatwi ci zadanie, niekoniecznie musi być!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 14-05-08, 18:52   

Jutro sprawdze i napisze co i jak !
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 15