Ekonomia jazdy 325i |
Autor |
Wiadomość |
Kalik87
German na glebie
BMW: 328i E36 / 316i E36 / 520i E34 / 325Ci E46
Imię: Kali vel Kamil :)
Silnik: M50B28
Nadwozie: Cabrio
Wiek: 36 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 109 Skąd: Bachowice
|
Wysłany: 04-07-12, 10:00 Ekonomia jazdy 325i
|
|
|
Cześć,
silnik to m52. w jakim zakresie obrotów powinien pracować by zwalczyć trochę nadmierne spalanie?
Najwyższy moment osiaga przy 3,5tys., moc natomiast przy 6tys. |
|
|
|
|
Firewall
BMW: E36
Silnik: M40B16
Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 72 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 04-07-12, 11:37
|
|
|
masz silnik m52b25 czy b28? Z tego, co wiem to m52b25 pali mniej więcej podobnie do m50b20 mając przy tym o wiele lepsze osiągi |
|
|
|
|
Kalik87
German na glebie
BMW: 328i E36 / 316i E36 / 520i E34 / 325Ci E46
Imię: Kali vel Kamil :)
Silnik: M50B28
Nadwozie: Cabrio
Wiek: 36 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 109 Skąd: Bachowice
|
Wysłany: 04-07-12, 11:48
|
|
|
Akurat pytam o m52b25
Chodzi mi w jakich zakresach obrotowych najlepiej jeździć. |
|
|
|
|
marszal
BMW: G20 330e
Imię: Krystian
Silnik: XB1G
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 877 Skąd: WF / WPR
|
Wysłany: 04-07-12, 11:53
|
|
|
na 5biegu 2tyś obr. |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 10-07-12, 13:32
|
|
|
marszal napisał/a: | na 5biegu 2tyś obr. |
yhym to nie dizel a tak na powaznie mam ten silnik i wiem przy takich obrotach nie jedzie nie ma reakcji na gaz i juz, 3 tysie musi byc zeby jakos fajnie sie zbierało i nie męczylo silnika |
_________________
|
|
|
|
|
krasek
BMW: e30
Imię: Łukasz
Silnik: m40
Nadwozie: Coupe
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 113 Skąd: Łdz
|
Wysłany: 10-07-12, 19:42
|
|
|
misieek1226 napisał/a: | 3 tysie musi byc zeby jakos fajnie sie zbierało |
To ma sie zbierać czy ekonomicznie jeździć ? Proponuję Ci w miarę dynamicznie osiągnąć prędkość podróżną i potem na 5ym biegu utrzymywać obroty, będzie eko. |
_________________ Kierowca to mózg samochodu..
|
|
|
|
|
Kalik87
German na glebie
BMW: 328i E36 / 316i E36 / 520i E34 / 325Ci E46
Imię: Kali vel Kamil :)
Silnik: M50B28
Nadwozie: Cabrio
Wiek: 36 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 109 Skąd: Bachowice
|
Wysłany: 10-07-12, 19:52
|
|
|
I tak pali 12l w mieście |
|
|
|
|
Leonsjo
BMW: 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44 Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 27 Skąd: KWI
|
Wysłany: 10-07-12, 21:22
|
|
|
12l w mieście to jeszcze chyba norma ? |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
|
|
|
|
addicted
BMW: E36 qp
Imię: Marcin
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 127 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-07-12, 09:30
|
|
|
Kalik87 napisał/a: | I tak pali 12l w mieście |
czego chcieć więcej
ten silnik uzyskuje najlepszy stosunek spalanie/osiągi ze wszystkich r6 i wynik 12 po mieście to dobry wynik
wiele b20 tyle pożera po mieście, a nawet więcej także no stress |
|
|
|
|
marszal
BMW: G20 330e
Imię: Krystian
Silnik: XB1G
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 877 Skąd: WF / WPR
|
Wysłany: 11-07-12, 10:22
|
|
|
misieek1226, pytanie było jakie są ekonomiczne obroty... jak chcesz wyprzedzić do redukcja na 3 i gaz w podłogę... |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 11-07-12, 13:03
|
|
|
marszal napisał/a: | pytanie było jakie są ekonomiczne obroty. | do 3 tysi marszal napisał/a: | jak chcesz wyprzedzić do redukcja na 3 i gaz w podłogę... | z tym sie zgodze nie ma nic piekniejszego jak z 5 na 3 tak przy 80-90 ciąg niesamowity |
_________________
|
|
|
|
|
szay
BMW: E92 330d
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-08-12, 14:09
|
|
|
Tak jak koledzy piszą - chcesz ekonomii - zmień na Pandę 1,3 JTD ;P - masz bawarkę - ciesz się jak brzmi powyżej 4 tys.obr.
A tak na serio, to rzeczywiście 2,5 jest chyba najrozsądniejszym kompromisem między osiągami a spalaniem, choć ja mam M54 i też uważam, że 12l w mieście to super. Auta 1,6 potrafią tyle wziąć i ciągniesz się w szarym końcu...
Na trasie, jak już się rozbujasz 2-3 tys. będzie najrozsądniej...! W mieście po prostu nie kręcić za ostro i nie deptać w podłogę - by nad tym czuwać, nie od parady wymyślili w Monachium taką wskazóweczkę co od 0-20 (lub w starszych 0-40) się porusza... |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 25-08-12, 14:47
|
|
|
szay napisał/a: | lub w starszych 0-40 | 30 |
_________________
|
|
|
|
|
koko2403
BMW: e46 323i
Silnik: M52TUB25
Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 25-08-12, 21:00
|
|
|
Ja zauważyłem że jak jadę jak dziadek to pali jeszcze więcej ale jak można jeździć ekonomicznie? mnie to zawsze korci depnąć i posłuchać dźwięku R6 |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez koko2403 07-09-12, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kratek
BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 3467 Skąd: BMW Zone
|
Wysłany: 25-08-12, 22:17
|
|
|
Krotszy dyfer da na miescie mniejsze spalanie , u mnie spadło o Litr. Ale na trasie bedzie palic wiecej,takze jezeli jezdzisz po miescie to zmien przelozenie i tam gdzie jechałes na 3 to bedziesz jechał na 4 |
|
|
|
|
|