e36 1.6 Problem z gazem |
Autor |
Wiadomość |
BartoSSS_Compak
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Imię: Bartosz
Silnik: 1.6i M43
Nadwozie: Compact
Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Księte
|
Wysłany: 28-12-12, 12:53 e36 1.6 Problem z gazem
|
|
|
Witam. Jak przystało na dobrego kierowce jak przyszły min. mrozy wymieniłem pływ w chłodnicy. I zauważyłem mały problem z sekwencja.Wiadomo w zimę trochę trwa przełączenie na gaz. Silnik jest rozgrzany (wskazówka w połowie) a mój gaz nie chce się wgl przełączyć(ostatnio zrobiłem 40km i nie przełączył się). Jedyną opcją jest przełączenie ręczne. Miałem też dwie dziwne sytuację z tym związane. Kolega mnie namówił żebym odpalał na gazie i go posłuchałem, na początku trochę obroty falowały ale później OK. Zrobiłem z 30-40km i zaczęło się Bemka skakała na obrotach od 100 do 1000, przerywał tak jakby mała dawkę gazu/paliwa dostawała , brak mocy ale nie gasła . Musiałem przeciągać Ją pow.2 tyś żeby ruszyć. Zatrzymałem się na parkingu i chciałem juz żeby chodziła na samym paliwie ale tak samo się zachowywała :cry: . A co dziwnego dziś rano ją odpaliłem i dobrze chodzi na benzynie ale na gaz nie chce się nadal przełączyć .
Mam nadzieje że nie zamotałem a dodał może że mam przełącznik "STAG-300,4 LED-300"
Węże są gorące więc na to wychodzi że nie jest zapowietrzona a i bezpiecznik jest cały |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 28-12-12, 18:05
|
|
|
Czujnik temperatury reduktora jest OK? Sygnał z niego jest głównym wyznacznikiem do przełączenia na gaz. Przy reduktorze obydwa węże ciepłe? Buzzer nie pika? Dobrze byłoby podłączyć do kompa. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
BartoSSS_Compak
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Imię: Bartosz
Silnik: 1.6i M43
Nadwozie: Compact
Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Księte
|
Wysłany: 28-12-12, 19:31
|
|
|
Były błedy i dlatego szalał. Gazownik wszystko zalatwił ale problem z oborotami zostal. Mój mechanik stawia na świece albo cewke |
|
|
|
|
menl
BMW: 666
Pomógł: 37 razy Wiek: 110 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 2004 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 28-12-12, 19:51
|
|
|
Na poczatku to podziekuj koledze za wspanialy pomysl odpalania na gazie
Czy na benzynie tez Ci faluja obroty, czy tylko na gazie ?
Ja stawiam na zle wgrane mapy , zmien gazownika . |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-12, 21:44
|
|
|
Jak kolega wyżej wspomniał (kolegę masz jak najbardziej znającego się na rzeczy )
Następnym jego genialnym pomysłem będzie abyś autko odpalał na po pych
Falowały i falują Ci nadal obroty a gazownik Cię tak wypuścił ? ehhh |
|
|
|
|
mshk
(Maniek)
BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 325 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-12-12, 22:51
|
|
|
Układ masz dobrze odpowietrzony po zmianie płynu chłodniczego? jeśli nie to stąd może ci przełączać na lpg różnie |
|
|
|
|
BartoSSS_Compak
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Imię: Bartosz
Silnik: 1.6i M43
Nadwozie: Compact
Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Księte
|
Wysłany: 31-12-12, 09:17
|
|
|
Gazownik powiedział że on nic nie zrobi.On tylko zrobił że sama na gaz przerzuca a reszta nie lezy w jego kompetencjach No mechanik troche posiedział i doszedł do wniosku że to sonda xd teraz chodzi na odłączonej i jest spokój (tylko ma muła).
Sprawdziłem po vinie i mam numer sondy 11781734393. Ale jakie bd miała oznaczenie firmy BOSCH bo pewnie bd kupować ze szrotu wiec musze wiedzieć dokładne numery |
Ostatnio zmieniony przez BartoSSS_Compak 31-12-12, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
VADER
BMW: E46 320i
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 160 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 31-12-12, 12:08
|
|
|
mshk napisał/a: | Układ masz dobrze odpowietrzony po zmianie płynu chłodniczego? jeśli nie to stąd może ci przełączać na lpg różnie | też tak uważam . |
|
|
|
|
TomekC
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m43 + LPG
Wiek: 47 Dołączył: 02 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 03-01-13, 00:53
|
|
|
na początek niech mechanik wykasuje adaptację ECU PB, zrób kilkanaście km na PB i wtedy zobaczysz czy będzie poprawa , zle wyregulowana instalacja LPG potrafi rozjechać ową adaptacje , a co do sondy to jeżeli jest podłączona do STAGA to gazmen od razu powinien się zorientować co do jej stanu |
|
|
|
|
Jedliq
BMW: E46
Imię: Adrian
Silnik: M47
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31 Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 440 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-01-13, 11:27
|
|
|
BartoSSS_Compak napisał/a: | (tylko ma muła). |
Bankowo świece albo układ dolotowy, niech ci sprawdzi spaliny. Ale świece będą. |
_________________
|
|
|
|
|
matrixm01
BMW: e32
Silnik: m30b30 :D
Nadwozie: Compact
Pomógł: 7 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-01-13, 17:21
|
|
|
U mnie problem z obrotami był podobny. Problem Tkwił w małej dziurze na gumie przepływki. Obejrzyj dokładnie ta gumę. Pozdro |
_________________ Jeżeli mój post okazał się pomocny kliknij POMÓGŁ
..Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.. |
|
|
|
|
przemysl91
BMW: E36
Imię: Przemek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 25 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 05-01-13, 12:16
|
|
|
sprawdź czy nie ma gdzieś lewego powietrza skoro Ci faluje na lpg.na benzynie nie czuć tak więc na gazie zjawisko będzie narastać.U mnie przyczyną falowania była .. uszczelka pod pokrywą zaworów. |
|
|
|
|
Jedliq
BMW: E46
Imię: Adrian
Silnik: M47
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31 Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 440 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-01-13, 14:10
|
|
|
A jak go troche pożądnie przepiłujesz nie gaśnie ci jak puścisz z gazu na luz? |
_________________
|
|
|
|
|
|