Samoczynne rozłanczanie i załączanie LPG przy 1/4 butli... |
Autor |
Wiadomość |
Adidas99
BMW: E36
Imię: Marcin
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 711 Skąd: Koło
|
Wysłany: 17-01-13, 11:20 Samoczynne rozłanczanie i załączanie LPG przy 1/4 butli...
|
|
|
[sekwencja ZENIT] Są 2 problemy:
- bardzo późno załącza się z benzyny na gaz
- w chwili gdy jest moment odpowiedni w którym powinien przerzucić na gaz
to załącza się jakieś ciągłe piszczenie (gdy wyłączę gaz przestaje, włączę nadal piszczy. Ale gdy wyłączę silnik i załączę ponownie wtedy przestaje ale nadal jedzie na PB)
Szczegółowo to wygląda tak: wsiadam i jadę, po przejechaniu około 5-6 km gdzie prawie
auto uzyskuje temperaturę 90' i gdzie już powinno przerzucić na gaz, wtedy załącza się to piszczenie. Wyłączę to wyłączając zapłon i zapalając z powrotem. Dopiero po przejechaniu
około 18-20km od domu przełączy się na gaz i wtedy jest ok, jedynie jeszcze zauważyłem ze podczas jazdy na gazie to różnie wskazuje ilość gazu raz 4 diody,potem 3 albo 2, za 5km znów 4. (nie mogę jeszcze wyczaić ile pali ale tego i tego ładnie łyka)
Co jest powodem powyższych problemów?
Edit.
nowy problem str.2 |
Ostatnio zmieniony przez Adidas99 23-10-13, 00:48, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 17-01-13, 11:37
|
|
|
czujniik temperatury gazu/ temp. parownika -do sprawdzenia oba ale raczej ten na reduktorze |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez misieek1226 17-01-13, 11:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rybka318
BMW: E36 COUPE
Imię: Łukasz
Silnik: M50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 867 Skąd: okol.Oświęcimia
|
Wysłany: 17-01-13, 11:39
|
|
|
Ja bym zaczął od wymiany czujnika temperatury na parowniku, ja miałem uszkodzony i przerzucał na gaz kiedy mu pasowało, czasami nawet przy 90stopniach. Ewentualnie możesz mieć zapowietrzony układ chłodzenia, też to przerabiałem. Ale nie wiem skąd to piszczenie. To jakiś pasek czy coś innego piszczy |
_________________ Zobacz moje coupe
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 17-01-13, 11:45
|
|
|
rybka318 napisał/a: | Ale nie wiem skąd to piszczenie. To jakiś pasek czy coś innego piszczy |
brzeczyk od instalki kazda to ma ale nie zawsze podłączone np. jak brakuje ci gazu to tez piszczy |
_________________
|
|
|
|
|
rybka318
BMW: E36 COUPE
Imię: Łukasz
Silnik: M50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 867 Skąd: okol.Oświęcimia
|
Wysłany: 17-01-13, 12:07
|
|
|
misieek1226 napisał/a: | rybka318 napisał/a: | Ale nie wiem skąd to piszczenie. To jakiś pasek czy coś innego piszczy |
brzeczyk od instalki kazda to ma ale nie zawsze podłączone np. jak brakuje ci gazu to tez piszczy |
No to kumam. To mam podpięte, mi piszczy kilkakrotnie jak się skończy gaz ( to o to chodziło ) Ale mi nigdy w innych okolicznościach nie piszczało więc nie wiem z jakiego powodu Tobie piszczy Adidas99 |
_________________ Zobacz moje coupe
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 17-01-13, 12:12
|
|
|
rybka318, jak awaryjnie(np.przy duzym spadku cisnienia) przerzuca z gazu na Pb to tez tak będzie piszczeć ;p |
_________________
|
|
|
|
|
Adidas99
BMW: E36
Imię: Marcin
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 711 Skąd: Koło
|
Wysłany: 17-01-13, 12:14
|
|
|
rybka318 napisał/a: | Ja bym zaczął od wymiany czujnika temperatury na parowniku, ja miałem uszkodzony i przerzucał na gaz kiedy mu pasowało, czasami nawet przy 90stopniach. Ewentualnie możesz mieć zapowietrzony układ chłodzenia, też to przerabiałem. Ale nie wiem skąd to piszczenie. To jakiś pasek czy coś innego piszczy |
Nie pasek, w kabinie mi piszczy, w okolicach tego przełącznika na gaz |
|
|
|
|
Adidas99
BMW: E36
Imię: Marcin
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 711 Skąd: Koło
|
Wysłany: 17-01-13, 12:16
|
|
|
Cytat: | brzeczyk od instalki kazda to ma ale nie zawsze podłączone np. jak brakuje ci gazu to tez piszczy |
Ale w E36 mam tak ze jak braknie gazu to 3 razy zapiszczy i koniec i jadę na PB.
A tu jak zacznie piszczeć to piszczy cały czas dopóki nie wyłączę i włączę zapłonu. |
|
|
|
|
rybka318
BMW: E36 COUPE
Imię: Łukasz
Silnik: M50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 867 Skąd: okol.Oświęcimia
|
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 17-01-13, 12:31
|
|
|
ja stawiam na czujnik temp. w reduktorze/zapowietrzony układ/czujnik temp.gazu sprawdz to |
_________________
|
|
|
|
|
Zychu
BMW: e46
Imię: Michał
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 185 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 17-01-13, 12:35
|
|
|
może musisz zrobić przegląd instalacji, u mnie było to samo - gazownik podpiął pod kompa, zrobił 'serwis' i hula |
_________________
|
|
|
|
|
Adidas99
BMW: E36
Imię: Marcin
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 711 Skąd: Koło
|
Wysłany: 17-01-13, 12:44
|
|
|
Zychu napisał/a: | może musisz zrobić przegląd instalacji, u mnie było to samo - gazownik podpiął pod kompa, zrobił 'serwis' i hula |
Chyba tak zrobię ;0
A co dokładnie składa sie na kompletny taki przegląd lpg ? |
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 17-01-13, 12:53
|
|
|
Adidas99 napisał/a: | A co dokładnie składa sie na kompletny taki przegląd lpg ? | pojedziesz tylko jedz do kogos ogarnietego podepnie ci kompa zmieni filterki i zobaczy co sie dzieje |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 17-01-13, 17:17
|
|
|
Buzzer piszczy, jakiegoś błęda wywala i może to być bezpośrednio związane z tym późnym przełączaniem. Pierwszy trop to tak jak poprzednicy pisali, czujnik temperatury reduktora. Najlepiej byłoby podłączyć do kompa i zobaczyć co tam się dzieje. Ja za podłączenie i podstawową diagnostykę biorę 2-3 dychy. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Adidas99
BMW: E36
Imię: Marcin
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 711 Skąd: Koło
|
Wysłany: 17-01-13, 20:04
|
|
|
-byłem
-opowiedziałem co się dzieje
-facet obejrzał jakie mam podzespoły (myślał ze stag (bo takie tam montują) )
-stwierdził, że to robota na dłuższą chwile,bo prawdopodobnie padł MAP-SENSOR (czy coś takiego)
i żebym się umówił na konkretny dzień i zostawił wtedy auto.
- stwierdził że to na 80% map-sensor ponieważ (po moich opowieściach)
gdy auto uzyska odpowiednia temp. to nie przerzuca na gaz tylko piszczy (nie zawsze) czyli
oznacza to, że sensor nie odbiera nie takie pomiary ciśnienia i nie przerzuca na gaz.
- pytam ile taki sensor, a on że około 150-200zł a ja na to
- ale mówi ze na 80% bo on to musi dokładnie sprawdzić jak zostawię auto.
Co wy na to ? |
|
|
|
|
|