Wymiana odmy + przewodów w M54B25 - co przy okazji? |
Autor |
Wiadomość |
boqler
BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 189 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-07-14, 23:29 Wymiana odmy + przewodów w M54B25 - co przy okazji?
|
|
|
Witam
W weekend będę wymieniał odmę w M54B25 E46, plus wszystkie przewody od/do niej idące. Czy przy okazji rozbierania tego całego ustrojstwa coś przy okazji wypadałoby wymienić, żeby w niedługim czasie znów tego nie rozbierać?
Roboty jest mnóstwo w M54, chcę przy okazji wyczyścić krokowiec, przepustnicę - co mam nadzieję rozwiąże mój problem (na zimnym obroty czasami zatrzymują się na ponad 1tyś..przygazowanie w prawie każdym przypadku rozwiązuje problem).
Patrzyłem po schematach itd, i nie widzę nic kluczowego co można by ogarnąć przy okazji ale może coś przeoczyłem ?
Weekend zapowiada się pracowicie, odma + przewody, wahacz + tuleja, łączniki stabilizatora przód + gumy, uszczelniacz wybieraka, amortyzatory na tył |
|
|
|
|
zoth
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 646 Skąd: lc
|
Wysłany: 31-07-14, 23:38
|
|
|
kup mufe do odmy bo stara moze byc popekana
edit: sory w m54 nie ma |
_________________
|
|
|
|
|
boqler
BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 189 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-08-14, 00:24
|
|
|
Hm a jak jakościowo ma się odma Meyle + przewody Meyle? Słynny nr 6 którego czasami nie ma a jest zaślepka tylko jest OE a resztę da się Meyle wyciągnać średnio po 20-40zł taniej niż OE od sztuki, więc przy komplecie wyjdzie spora różnica.
Edit: Hmm szukam amorów na tył Sachs Advantage lub Bilstein B8 - ktoś wie gdzie można dostać te Sachsy? Alledrogo wygląda ubogo bardzo.. |
|
|
|
|
zoth
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 646 Skąd: lc
|
Wysłany: 01-08-14, 01:25
|
|
|
mayle mozesz smialo zakladac, a co do odmy i wezykow to przerabialem ten temat, jak wezy nie masz popekanych ani zalepionych nagarem to tylko je przemyj z resztek oleju i masz jak nowe tak samo odma, rozbierz ja i sprawdz w jakim stanie jest membrana jak w dobrym to tylko umyj z resztek oleju i masz nowa odme, to tylko kawalek plastiku bez zadnego mechanizmu wiec nie widze sensu wyrzucac na to kasy chodz ja u siebie wymienilem, niepotrzebnie bo moglem tylko to odnowic |
_________________
|
|
|
|
|
boqler
BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 189 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-08-14, 08:01
|
|
|
Niby tak, ale 14 letnie rurki to coś czuję, że w rękach się rozpadną..Jeden przewód mam dziurawy trochę bo rzygnęło olejem to i tak muszę go wymienić to i całą resztę od razu machnę :) |
|
|
|
|
kriskzn
BMW: E36 325i
Imię: Krzysiek
Silnik: M50B25nv
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 43 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-08-14, 08:34
|
|
|
Niekoniecznie muszą się rozpaść. Ostatnio wymieniałem w e46 m54b22 2001 i przewody były okej. Trzeba tylko umiejętnie je wyjąć, żeby nic się nie połamało. |
_________________
|
|
|
|
|
|