[E36] Wymiana płynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
_BBoyOne_
BMW: '96 318is
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 173 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 22-02-08, 19:19 [E36] Wymiana płynu hamulcowego
|
|
|
Witam. Niech mi ktoś dokładnie opisze jak wymienic płyn hamulcowy...Wiem jaka koleność kół ma być...ale jak zacząć? I spuścić stary płyn + jak wyglada to po zdjeciu koła...Pozdrawiam |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 22-02-08, 19:48
|
|
|
Weź sobie do tylnego prawego koła słoiczek i odkręć odpowietrznik!
Niech płyn zlatuje podczas pompowania hamulcem do słoiczka!
Otwórz korek od zbiorniczka i wlewaj płyn nowy jednocześnie pompując by wylatywał stary płyn! Niezbędna druga osoba!
I tak po koleji do każdego koła! Wymienisz płyn wlewając nowy gdy jednocześnie stary jest w środku!
Nowy będzie wypychał stary! Mam nadzieje, że wieszz o co mi chodziło! |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-08, 20:17
|
|
|
I trzeba zwrócic uwagę aby nawet przez chwilę nie zabrakło płynyu w zbiorniczku... Bo jak Ci się zapowietrzy pompa to będziesz miał ogromne problemy z odpowietrzeniem |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
styling79
BMW: 325
Imię: Marcin
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 73 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 22-02-08, 20:21
|
|
|
A to dlaczego sa takie problemy jak sie uklad zapowietrzy |
_________________
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-08, 20:23
|
|
|
styling79 napisał/a: | A to dlaczego sa takie problemy jak sie uklad zapowietrzy |
Bo pompa jest na tyle zawitym "naczyniem" że zawsze gdzieś zostanie jakiś pęcherzyk powietrza |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
styling79
BMW: 325
Imię: Marcin
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 73 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 22-02-08, 20:50
|
|
|
A co jezeli poprzedni wlasciciel zalal dot 3 , to nalac do tego syfu . |
_________________
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-08, 21:13
|
|
|
Tak jak lolejko pisał wyżej lej dobry płyn, aż z odpowietrznika zacznie lecieć czysty nowy płyn. Dobry płyn hamulcowy to podstawa sprawnego samochodu... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
styling79
BMW: 325
Imię: Marcin
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 73 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: 22-02-08, 21:23
|
|
|
dlatego wymieniam jak zobaczylem co mam w zbiorniczku to jak mozna tak jezdzic heble to podstawa |
_________________
|
|
|
|
|
Piotrk
BMW: E36 318is Coupe M44B19
Imię: Piotr
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 22-02-08, 21:54
|
|
|
może temat nie do końca odpwiedni, ale nie wiem czy dopiero teraz to zauważyłem ale chyba pojawiła mi się ikonka zegarka przy przebiegu, w intrukcji przeczytałem że zegarek + inspection = płyn hamulcowy. To co oznacza sam zegarek czy mam poprostu zwidy i palił się on cały czas |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 22-02-08, 22:55
|
|
|
Serwo hamulca masz zaraz przy zbiorniczku płynu. Jest taka zasada w samochodach że zawsze spuszczasz płyn od najdalszego koła od serwo. W naszym przypadku to prawe tylne, lewe tylne, prawe przednie, lewe przednie. Odniesienie to tak jakbyś siedział za kółkiem. Zalej dot 4. Świerzy płyn ma prawię przezroczysty kolor a zużyty robi się przezroczysto brązowy. |
_________________
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-02-08, 23:28
|
|
|
Piotrk napisał/a: | może temat nie do końca odpwiedni, ale nie wiem czy dopiero teraz to zauważyłem ale chyba pojawiła mi się ikonka zegarka przy przebiegu, w intrukcji przeczytałem że zegarek + inspection = płyn hamulcowy. To co oznacza sam zegarek czy mam poprostu zwidy i palił się on cały czas |
to zależy od przebiegu, nie od jakości płynu
co do zmiany to polecam dot 5.1 ma wyższą temperaturę wrzenia, przy do hamowywaniu z dużych prędkości sie przydaje a kosztuje 16 zł za 500ml wiec nie majątek ( dot 4 z 12zł)
co do odpowietrzaniu to tak jak poprzednicy pisali od najdalszego koła od servo. do okręcania odpowietrzniku załatw sobie nasadowy klucz 8 jak już je poluzujesz to potem oczkowym ( bo jakoś musisz założyć przewód ) |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
|