Wysokie obroty biegu jałowego, podwyższone spalanie |
Autor |
Wiadomość |
JoePublic
BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 150 Skąd: GDA/NKE
|
Wysłany: 04-01-16, 15:23 Wysokie obroty biegu jałowego, podwyższone spalanie
|
|
|
Cześć,
Pacjent jak wyżej czyli E36 1991r. M50B20. Od jakiegoś czasu podwyższyło mi się spalanie o jakieś 1,5l, do tego gdy silnik się nagrzeje samochód na biegu jałowym pracuje na około 1100 obrotów. Na zimnym podczas przyspieszania lubi się "przylać" paliwem.
Podłączałem po komputer i 0 błędów.
Myślałem, że to czujnik temperatury, jednak on pokazuje prawidłowe wartości.
Jak ma pracować czujnik "TPS" czujnik położenia przepustnicy? przy uruchomionym silniku pokazuje na jałowym pokazuje "idle" i 0,5V. Gdy dodaję gazu, sporadycznie, raz przyjmijmy na 10-15 razy pokazuje "part load".
Co jeszcze sprawdzić?
JP |
_________________
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-16, 17:40
|
|
|
Czy te objawy przyszły razem z tymi mrozami ? |
|
|
|
|
JoePublic
BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 150 Skąd: GDA/NKE
|
Wysłany: 04-01-16, 19:00
|
|
|
Nie, jeżdżę gdzieś tak od połowy października. Szukałem sam przyczyny, ale nic nie znalazłem. Wiem, że w mrozy będzie więcej paliła. Autem zrobiłem ponad 40 tyś. i znam je na tyle, że wiem że nie powinno tak być. |
_________________
|
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-01-16, 19:24
|
|
|
sonda lambda do sprawdzenie w całym zakresie obrotów? |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25-01-16, 19:25
|
|
|
sonda lambda do sprawdzenie w całym zakresie obrotów? |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
JoePublic
BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 150 Skąd: GDA/NKE
|
Wysłany: 25-01-16, 21:21
|
|
|
sprawdzę sondę, ale muszę ogarnąć prąd bo bateria w lapku do diagnostyki padła prawie na amen. I muszę uszczelnić łączenie tłumika, bo ostatnio uszczelkę wypierdziało przed sondą.
Mam czujnik tps na podmiankę, więc tu też będę mógł już sprawdzić jak się zachowuje na komputerze.
Dam znać niedługo co i jak poszło |
_________________
|
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 27-01-16, 13:34
|
|
|
Jaką temperaturę silnik osiąga full rozgrzany? |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
JoePublic
BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 150 Skąd: GDA/NKE
|
Wysłany: 28-01-16, 10:48
|
|
|
ok sprawdzę to też,
wydaje mi się że ostatnio pokazywał coś około 80 stopni, ale ona się dopiero rozgrzewała.
Sprawdzę na zimnym silniku i po trasie, gdzie będzie na bank maksymalnie rozgrzana. |
_________________
|
|
|
|
|
MaciejuZuch
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2015 Posty: 50 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 06-02-16, 17:23
|
|
|
Może jakieś nieszczelności w układzie dolotowym? |
|
|
|
|
JoePublic
BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 150 Skąd: GDA/NKE
|
Wysłany: 19-02-16, 17:07
|
|
|
lambda pracuje, od 0,01 do 0,80
czujnik temperatury (ten od ecu) pokazuje 81-83 stopnie
mam na podmiankę krokowy, on pokazuje że ma za dużo powietrza
na 90 % nieszczelności w dolocie jutro rozbieram nieszczęsny dolot |
_________________
|
|
|
|
|
JoePublic
BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 150 Skąd: GDA/NKE
|
Wysłany: 23-02-16, 21:04
|
|
|
Problem rozwiązany,
Podmieniony krokowiec i tak samo, więc zabrałem się za dolot, a w sumie zacząłem od przewodu do regulatora paliwa i bingo, przewód taki sparciały i rozerwany, w sumie jakby go nie było. I to był cały winowajca.
Teraz po wymianie świec mam problem z pracą jednego cylindra, ale to już sam rozwiążę
dzięki za podpowiedzi |
_________________
|
|
|
|
|
|