Bmw z Common Rail czy jest się czego bać ...? |
Autor |
Wiadomość |
dzieciak85
BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38 Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 09-05-16, 23:48 Bmw z Common Rail czy jest się czego bać ...?
|
|
|
No właśnie jak myślicie boe ja jestem posiadaczem E46 z tym własnie silnikiem i szczerze "odpukać" nic się w nim nie dzieje poważnego ..... a gość na serwisie BMW gdzie oddaje auto mówi że jest to silnik kryształ bo jeśli eksplatuje sie go tak jak powinno nie ma prawa się w nim nic stać .... chciał bym poznać wasze opinie na ten temat ....najlepiej napiszcie co pada wam najczesciej itp itd bede naprawde wdzieczny za info
|
_________________
|
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 10-05-16, 07:57
|
|
|
Jakbyś nie dbał to i tak wtryski turbo i dwumas w końcu kiedyś padną Jak to w każdym dieslu z CR. |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
Qczy
BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 3346 Skąd: ten dym ?
|
Wysłany: 10-05-16, 11:36
|
|
|
KonradGT napisał/a: | Jakbyś nie dbał to i tak wtryski turbo i dwumas w końcu kiedyś padną |
Zgadza się - tylko pytanie czy po 50 czy po 250 tys km.
M47N i M57 uważam za idioto-odporny, o ile oliwa wraz z filtrami (zwłaszcza powietrza) są wymieniane co ~10tys km. Pamiętajmy, że M57 (przez zdaje się 5 lat z rzędu) wygrywał konkurs na najlepszy silnik 6 garowy |
_________________ Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765
https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs
Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ? |
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 10-05-16, 12:25
|
|
|
No niestety na naszym rynku to bliżej im 50tyś Oczywiście trafiają się że jeżdzą 150k bez zarzutu, ale przy zakupie to nigdy nie ma 100% pewności. W dobie gdzie Skoda z salonu po 30k km ma nieszczelności układu chłodzenia takie że sie jezdzić nie da... to i tak trzeba się cieszyć z tych 50k km |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
dzieciak85
BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38 Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 10-05-16, 17:54
|
|
|
Czyli jeśli przy przebiegu 300 tys zrobiliśmy juz dwumas wtryski i turbo możemy być spokojni .....z tego wywnioskowałem czy to błąd |
_________________
|
|
|
|
|
Drifte
BMW: No właśnie nie ma i w tym cały problem
Imię: Bartek
Silnik: był M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 10-05-16, 18:08
|
|
|
Warto rozgraniczyć 2 sprawy
Silnik M57 jest bardzo udany.
Osprzęt silnika potrafi spowodować osiwienie, ocipienie, wypadanie włosów, a nawet jąkanie. Miałem M57 i już nigdy więcej dizla nie chcę widzieć w swoim garażu. |
|
|
|
|
Masters
BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3269 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10-05-16, 20:53
|
|
|
Mając M57 i pochodne na dzień dobry pozbywamy się dpf-ów, egr-ów i klapek w kolektorze i jeżeli mamy normalny przebieg to zapominamy o silniku Oczywiście są wyjątki.
Dwumas, turbo - wiadomo, można wymienić po 300, można i po 500, zależy co, gdzie i jak jeździmy.
Wtryski, raczej dłużej żyją niż 300...
Co do osprzętu w M57 to z czym miałeś problem? |
|
|
|
|
bmwmarcar
BMW: alpina b3 3.3,cabrio e30,e34 hartge,e65 760
Imię: marcin
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 71 Skąd: ŁUKÓW
|
Wysłany: 10-05-16, 21:35
|
|
|
Rozumiem, że pytasz o m47tu2 - 150ps?
do 200k nic nie powinno się wydarzyć ale po tym przebiegu:
- turbina
- dwumas
- klapki kolektora ssącego
- lejące wtryski - dziura w tłoku
- tłumik drgań
- przepalony/pęknięty katalizator
- egr
- chłodnica spalin
- przepływomierz
- moduł świec żarowych
- rozerwane rury turbo
- odma
powyższą listę sporządziłem na podstawie wieloletniego doświadczenia w naprawach i handlu częściami tylko do bmw,
ps
bmw tylko 6 cylindrów benzyna najlepiej m50, m52, m52tu ewentualnie m54.
pozdrawiam |
_________________ www.MARCARBMW.pl |
|
|
|
|
tomgtdek69
BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 1559 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-05-16, 22:37
|
|
|
Temat wałkowany co najmniej 101 raz na tym forum ale i tak dorzucę swoje 3 grosze;
Kilka lat temu miałem 3,0d (184KM) przebieg przy sprzedaży 600+
Wtryski oryginał - jeszcze się trzymały (nie lały)
Sprzęgło robiłem bez dwumasy (przy takim przebiegu nie ja pierwszy)
Magiel robiłem (druga regeneracja, ślady po poprzedniej regeneracji - naklejki...)
Gość który kupił w przeciągu roku robił turbo (przy takim przebiegu pewnie nie pierwsze turbo)
Poza tym bajka moc wzorowo trzymała żadnych zająknięć czy innych problemów.
A jakieś pierdoły typu termostat czy inne duperele się nie zagłębiam nawet. Jak miał bym szukać dupowozu oszczędnego z sporą mocą tylko 3,0d nie toleruje zbytnio lpg, więc nie widzę innego wyjścia.
PS.
Teraz pewnie ma już koło 800 i jakiś czas temu widziałem jak w nadmorskiej miejscowości paliła kapora, czyli żyje |
_________________ Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
|
|
|
|
|
dzieciak85
BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38 Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11-05-16, 00:37
|
|
|
Prawda mnie raczej interesuje opinia o 2.0 ale za te inne również nadadzą nową droge być może jakiejś zmianie ,.....z opini które czytam w koło o tyłch własnie rodzajach silników ..ten 3.0 litrowy ma dużo pozytywów .... ale 2.0 ma wprost nie proporcjonalnie mało jakich kolwiek opini o sobie |
_________________
|
|
|
|
|
rempp
no i fajnie
BMW: e46
Imię: Rafał
Silnik: klekot
Nadwozie: Touring
Pomógł: 14 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 878 Skąd: Lubsko
|
Wysłany: 11-05-16, 16:42
|
|
|
2 litrowy diselek 150 hp:
bardzo chwalę sobie ten silnik,na bieżąco wymieniam to co potrzeba filtry oleje, zaczipowałem go i jestem mega zadowolony.
Ale jak to ze sprzętem bywa, trzeba kupić dobry egzemplarz, który po prostu od nowości jest mało awaryjny i dbać o niego a na pewno się odwdzięczy. |
_________________
Nie trąb gdy zwalniam, jade na glebie,
zaraz wachaczem o coś przyjebie.:)
_________________
____/ \____/ \
___(oo==00==oo)___
____[_].........[_]___ |
|
|
|
|
Drifte
BMW: No właśnie nie ma i w tym cały problem
Imię: Bartek
Silnik: był M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 11-05-16, 17:15
|
|
|
Masters napisał/a: | Mając M57 i pochodne na dzień dobry pozbywamy się dpf-ów, egr-ów i klapek w kolektorze i jeżeli mamy normalny przebieg to zapominamy o silniku Oczywiście są wyjątki.
Dwumas, turbo - wiadomo, można wymienić po 300, można i po 500, zależy co, gdzie i jak jeździmy.
Wtryski, raczej dłużej żyją niż 300...
Co do osprzętu w M57 to z czym miałeś problem? |
Cały układ paliwowy, począwszy od standardowej awarii - pompy progowej, dalej pompa w baku, "grzybek" Pierburga (kawałek plastiku za jedyne 400 zł), dalej problemy z elektroniką, a konkretnie z kluczykiem i EWS'em, cyrki z czujnikami ABSu w kołach, problemy z pilotem - wzmacniacz w tylnem słupku, standardowo turbo i to by było z grubsza tyle.
To może się wydawać nie dużo, ale niech ze dwie usterki staną się na trasie, to samochód mamy unieruchomiony i czeka nas oprócz kosztu naprawy, jeszcze koszt lawety.
Dizel jest fajny bo mało pali (zszedłem do poziomu 5.2 litra zmierzone dystrybutorem - nie komputerem), ale to się po prostu nie kalkuluje. Szkoda czasu, życia, nerwów na użeranie się z dizlem.
Ps. Wyprzedzając pytania - paliwo zawsze lałem sprawdzone laboratoryjnie, gdyż mam taką możliwość. |
|
|
|
|
dzieciak85
BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38 Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 20-05-16, 21:24
|
|
|
Czyli masz podejscie antypatyczne do dislii może dlatego masz tak sceptyczne nastawienie |
_________________
|
|
|
|
|
tomgtdek69
BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 1559 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-05-16, 23:31
|
|
|
Drifte napisał/a: | Cały układ paliwowy, począwszy od standardowej awarii - pompy progowej, dalej pompa w baku, "grzybek" Pierburga (kawałek plastiku za jedyne 400 zł) |
Bo w benzynie pompy w baku nie padają...
Drifte napisał/a: | dalej problemy z elektroniką, a konkretnie z kluczykiem i EWS'em, cyrki z czujnikami ABSu w kołach, problemy z pilotem - wzmacniacz w tylnem słupku |
Typowe usterki diesla... O zgrozo toż to mankamenty modelu nie silnika!
Drifte napisał/a: | standardowo turbo i to by było z grubsza tyle. |
O i tu mamy wreszcie coś o klekocie. Tylko jak często trzeba robić ciurbo Jak dobrze trafisz wcale. |
_________________ Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
|
|
|
|
|
Drifte
BMW: No właśnie nie ma i w tym cały problem
Imię: Bartek
Silnik: był M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 27 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 22-05-16, 16:32
|
|
|
Kolego, pompa w benzynie też jest i być może nawet czasami się psuje. Miałem 5 aut benzynowych i NIGDY nie miałem z tym problemu. W dieselu siadła mi każda możliwa pompa i do tego jeszcze ten śmieszny plastikowy grzybek za jedyne 400 zł
Turbo robiłem co 3 lata, bo po prostu jeździłem tym samochodem, więc się eksploatowało.
M57D30 uważam za bardzo dobry silnik, ale po tym co przeszedłem, nigdy w życiu bym już tego nie tknął nawet starym kaloszem. |
|
|
|
|
|