wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz? |
Autor |
Wiadomość |
BarMoto
Fan Marki
BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 195 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-10-16, 20:42 wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz?
|
|
|
Niedawno pisałem o problemie trzęsienia kierownicy, i ściąganiu na prawo
Po uprzedniej wymianie tulei wahacza, wyważeniu kół letnich, oraz zrobieniu geometrii( myślałem że to powód) niestety żadna z tych rzeczy nie pomogła.
Muszę odświeżyć temat...
także po zmianie kół na zimowych na mniejsze 16` po prostu NIE DA się jechać powyżej 80km/h bo tak trzęsie kierownicą lewo prawo lewo prawo...
felgi prościutkie, bardzo ładnie wyważone, opony też b dobre więc to odpada.
także pojechałem na stację diagnostyczną zrobić przegląd zawieszenia...
także...
Wyszło że sworznie do wymiany, szczególnie prawy..
także pytanie do was koledzy...
wystarczy wymiana sworznia
http://www.realoem.com/bm...&diagId=31_0242
nr 18...
czy też muszę wymienić cały wahacz bo też taką opinię słyszałem
ale z tego co widzę w realoem sworzeń nr 18 jest wymienialny( wcisk na prasie) tak?
jak to jest Panowie? chodzi o to że nie wiem co wymienić/co powinienem wymienić lub co warto jeszcze wymienić?
tzn sam sworzeń? czy warto wymienić cały kpl z wahaczem, lub zregenerować go itd.
Proszę o fachowe doradztwo, bo już nie ma innej możliwości powodu, która by wyjaśniała problem z prowadzeniem |
_________________ only BMW ! |
|
|
|
|
Raw
BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 522 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 26-10-16, 15:34
|
|
|
Możesz wymienić sam sworzeń. A najlepiej wszystkie 4 |
_________________ Moje BMW E46
|
|
|
|
|
Naymad
motodeviant
BMW: E36
Silnik: JeszczeM50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 286 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-10-16, 15:52
|
|
|
Przy okazji wstawić tuleje "pełne"
Koszt wyszystkiego nie przekroczy 3,5 stówki za części, a pokój na pare lat |
_________________
|
|
|
|
|
BarMoto
Fan Marki
BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 195 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-10-16, 17:00
|
|
|
mam już tuleje pełna z lema wstawiane w sierpniu.
czytałem że w ori wahaczu sworznie nie są wymienialne, ewentualnie ten zewnętrzny przy kole.
dopiero sworznie spokojnie wymieniane są w zamiennikach wahaczy,
także chyba się szarpnę na kpl wahacz i sworznie, |
_________________ only BMW ! |
|
|
|
|
Naymad
motodeviant
BMW: E36
Silnik: JeszczeM50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 286 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-10-16, 08:30
|
|
|
Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy. |
_________________
|
|
|
|
|
BarMoto
Fan Marki
BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 195 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-10-16, 09:38
|
|
|
Naymad napisał/a: | Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy. |
nie uszkodzę mocowania wahacza w miejscu sworznia wybijając i potem wbijając sworznie?
czytałem że potrafią się zniszczyć |
_________________ only BMW ! |
|
|
|
|
dzordz
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
|
Wysłany: 27-10-16, 10:01
|
|
|
łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz
PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria |
_________________
|
|
|
|
|
BarMoto
Fan Marki
BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 195 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-10-16, 15:15
|
|
|
dzordz napisał/a: | łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz
PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria |
myślisz że nie uszkodzę gumy w wahaczu w miejscu mocowania sworznia? o to mi głownie chodzi. bo nie widzi mi sie potem koeljny problem z wiezieniem tych wahaczy do regeneracji. |
_________________ only BMW ! |
|
|
|
|
Naymad
motodeviant
BMW: E36
Silnik: JeszczeM50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 286 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-10-16, 15:43
|
|
|
W wahaczu nie ma żadnych gum.
mocowanie sworznia to metal w metal, jest zaprasowany siłą 2-3 ton.
na dole sworzni zewnętrznych są takie właśnie dziwne blaszki dlatego należy wprasowywać je patentem, przez dużą tuleję na przykład.
Oddaj to komuś, i przyjrzyj się, nie ma sensu tego tłumaczyć. |
_________________
|
|
|
|
|
dzordz
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
|
Wysłany: 27-10-16, 20:24
|
|
|
Nic ci nie uszkodzą ,działaj wymieniaj ,poszło pw |
_________________
|
|
|
|
|
|