BMW: E46 325i
Imię: Darek
Silnik: M54B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 20 Maj 2017 Posty: 14 Skąd: Puławy
Wysłany: 22-05-17, 10:01 Zabezpieczenie gwintów przed odkręcaniem - środki
Witam,
czy wszystkie śruby należy zabezpieczać środkami typu loctite (lub innymi produktami)? Chodzi mi o śruby takich elementów jak podstawa filtra oleju, zamocowanie czujników spalania stukowego, wogóle gwinty czujników, śruby miski olejowej, głowica itd.
Narazie mam tylko kilka połączeń do poskładania w całość, ale na przyszłość też bym chciał się dowiedzieć.
Może sugerować się tym, że jeśli na odkręcanej śrubie jest ślad jakiegoś środka to stosować, a jeśli nie było to nie? Np. na gwintach śrub czujników spalania stukowego są ślady jakiegoś środka, na wielu innych śrubach nic.
Jeśli stosować to jakie konkretnie produkty? Wiem że wspomniany loctite ma różne numery, a nie chcę sytuacji gdzie nie da się czegoś później odkręcić bo zbyt mocna chemia to trzyma (gwinty aluminiowe itd).
BMW: E46 325i
Imię: Darek
Silnik: M54B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 35 Dołączył: 20 Maj 2017 Posty: 14 Skąd: Puławy
Wysłany: 26-05-17, 21:30
Skręciłem bez żadnego środka, pytałem trochę na zapas i z ciekawości. Ale na razie robiłem tylko podstawę filtra, odmę, ogólne czyszczenie co się dało. Te czujniki spalania stukowego to właściwie niepotrzebnie odkręciłem. Pierwszy raz wyjmowałem kolektor dolotowy i zdemontowałem razem z całą wiązką, bo nie wiedziałem jak to się wszystko trzyma. Przy montażu, gdzieś w jakimś opisie na zagranicznych stronach, znalazłem wzmiankę żeby przed odkręceniem czujników spalania stukowego zaznaczyć kąt w jakim się znajdują, żeby je tak samo przykręcić. Ma to jakiś sens? Bo że siła przykręcenia ma znaczenie to dla mnie oczywiste, ale kąt?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach