Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] Problem z niedziałającym ASC
Autor Wiadomość
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 13-04-17, 20:12   [E36] Problem z niedziałającym ASC

Kilka tygodni temu oddałem auto do mechanika bo mi po drodze padało. Podejrzewali pompkę ale w końcu wyszło, że to czujnik wału padł. Wymienili, auto jeździ... ale wyjechałem stamtąd z niedziałającym DSC. Jak przekręce kluczyk na drugą pozycję to niby działa bo włączam i wyłączam guzikiem a jak tylko uruchomię silnik to lampka się zapala i nie idzie go włączyć. Bylem dziś u niego i podpiął komputer i okazało się, że to coś z ABS 1 fail ale ABS i hamulce działają bardzo dobrze jak na razie a to mi się jara już ze 3 tygodnie. Mówił, że to prawdopodobnie czujnik od rozrządu choć wydaje mi się to trochę dziwne. Ma ktoś pomysł?
Ostatnio zmieniony przez OBOLUK 14-04-17, 07:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Saymon 


BMW: E36
Imię: Szymon
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 73
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-04-17, 21:56   

E36 nie ma DSC, tylko ASC. Podepnij pod komputer i sprawdź błędy w kontroli trakcji.
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 14-04-17, 07:06   

No podłączał komputerek i w całym teście na ABS wywaliło 1 fail. Chciał zresetować bo myślał, że to błąd spowodowany zmianą czujnika wału ale nie szło. Dwa testy robiliśmy po czym stwierdził, że to może być przez czujnik rozrządu ale nie wiem co ma to wspólnego z systemem antypoślizgowym bąd"ź hamulcowym. Zaznaczam, że hamulce i ABS działają tak jak powinny.
Ostatnio zmieniony przez OBOLUK 14-04-17, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Warg 



BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 369
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-04-17, 10:24   

taka mała podpowiedź zobacz czy przypadkiem nie jest za lużna linka albo od asc albo nie spadła z prowadnicy
miałem coś podobnego ale zapalało się podczasruszania i nie gasło do wyłączenia silnika.
_________________
Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 17-04-17, 20:15   

Podwyższałem autko trochę wczoraj i z przodu jak odkręciłem koło lewe to były tam po 2 i 3 kable do koła. To o nie chodzi? Ruszałem nimi troszkę i sprawdzałem czy się trzymają i wyglądały na ok ale może coś przeoczyłem.
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 01-05-17, 12:27   

Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc czy to tylko temacik zaginął w gąszczu innych ? :hm:
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 01-05-17, 20:20   

Warg napisał/a:
taka mała podpowiedź zobacz czy przypadkiem nie jest za lużna linka albo od asc albo nie spadła z prowadnicy
miałem coś podobnego ale zapalało się podczasruszania i nie gasło do wyłączenia silnika.


U mnie obejma gumy przepływomierza blokowała przepustnicę i identyczne objawy były.
_________________

 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 01-05-17, 23:01   

Chętnie bym zerknął na to. Gdzie to się znajduje?
 
 
Twissterrr 



BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 262
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 02-05-17, 10:29   

Chodzi o opaske na gumie od przelywki . Przeplywke masz obok filtra powietrza :ok:
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 03-05-17, 13:19   

Sprawdziłem dla świętego spokoju i jakoś mocno przykręcone nie były ale poluzowałem je lekko, włączyłem silnik, sprawdziłem ASC i niestety żadnych zmian, a wiec przykręciłem z umiarem z powrotem. Zresztą nie sadze aby obejmy, które pełnia funkcje zaciśnięcia dwóch przedmiotów ze sobą tak aby nie wypadły jeden od drugiego miały jakikolwiek związek z niedziałającym systemem antypoślizgowym. Niedziałający przycisk ASC mogę raczej wykluczyć skoro kluczyk w pozycji II gdy lampki się zapalają działa jak powinien.
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 03-05-17, 18:06   

Wydaje mi się, że problem został odnaleziony. To wcześniej wspomniane rozwiązanie z linką. Odnalazłem moduł ASC (nie wiem czy "moduł" to poprawna nazwa) tuż za przepływomierzem i okazało się że nie dość, że końcówka osłony linki nie siedziała dobrze w jakby takim uchwycie stopującym z którego już dalej kilka centymetrów samej linki wychodzi do modułu to jest ona troszkę zbyt luźna. Jak mocno musi być ona naciągnięta i w jaki sposób podkręcić ją? Luźna jest ale ASC zaczął działać w końcu, musiałem silnik ponownie odpalić tylko.
 
 
Warg 



BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 369
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-05-17, 18:29   

nie pamiętam idelnie miejsca ale chyba w miejscu gdzie z pancerza wychodzi linka jest "śruba" w którą wchodzi pancerz. pokręć ją żeby naprężyć linkę ale na tyle żeby jeszcze nie ruszać przepustnicy

edit foto w linku https://drive.google.com/open?id=0B0fTckpR9ryvOVBXN3ZSN2tCLUk
_________________
Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 03-05-17, 19:16   

Tak jak myślałem. Pobawię się za jakąś godzinkę i mam nadzieję, że nie będę musiał wracać do tego tematu :) Dziękuję
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 05-01-18, 10:45   

Problem powrócił. Czasami zapala się kontrolka ASC i razem z nią ABS ale ABSy działają i pedał twardnieje i opada po wystartowaniu silnika za każdym razem. Niedawno były wymieniane sprzęgło, wysprzęglik i płyn hamulcowy oraz ręczny i hamulce były ustawiane w warsztacie ale zrobiłem 500 km po tym bez problemu w ciągu 1 tygodnia także nie wiem czy to może mieć coś wspólnego. Czasami zapalają się razem z zapłonem, czasami dopiero w trakcie jazdy, czasami na samym zapłonie jak go włączę to po XX czasie się zapalają dopiero albo wcale nic się nie zapala. Co tu jest grane? Linka antypoślizgów dobrze siedzi, lekko naciągnięta, nic nie blokuje jej. Czujniki?
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 08-01-18, 22:01   

Do usunięcia. Nie potrzebny post.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 9