[E36] Problem z niedziałającym ASC |
Autor |
Wiadomość |
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 13-04-17, 20:12 [E36] Problem z niedziałającym ASC
|
|
|
Kilka tygodni temu oddałem auto do mechanika bo mi po drodze padało. Podejrzewali pompkę ale w końcu wyszło, że to czujnik wału padł. Wymienili, auto jeździ... ale wyjechałem stamtąd z niedziałającym DSC. Jak przekręce kluczyk na drugą pozycję to niby działa bo włączam i wyłączam guzikiem a jak tylko uruchomię silnik to lampka się zapala i nie idzie go włączyć. Bylem dziś u niego i podpiął komputer i okazało się, że to coś z ABS 1 fail ale ABS i hamulce działają bardzo dobrze jak na razie a to mi się jara już ze 3 tygodnie. Mówił, że to prawdopodobnie czujnik od rozrządu choć wydaje mi się to trochę dziwne. Ma ktoś pomysł? |
Ostatnio zmieniony przez OBOLUK 14-04-17, 07:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Saymon
BMW: E36
Imię: Szymon
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 73 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-17, 21:56
|
|
|
E36 nie ma DSC, tylko ASC. Podepnij pod komputer i sprawdź błędy w kontroli trakcji. |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 14-04-17, 07:06
|
|
|
No podłączał komputerek i w całym teście na ABS wywaliło 1 fail. Chciał zresetować bo myślał, że to błąd spowodowany zmianą czujnika wału ale nie szło. Dwa testy robiliśmy po czym stwierdził, że to może być przez czujnik rozrządu ale nie wiem co ma to wspólnego z systemem antypoślizgowym bąd"ź hamulcowym. Zaznaczam, że hamulce i ABS działają tak jak powinny. |
Ostatnio zmieniony przez OBOLUK 14-04-17, 12:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Warg
BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 369 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-04-17, 10:24
|
|
|
taka mała podpowiedź zobacz czy przypadkiem nie jest za lużna linka albo od asc albo nie spadła z prowadnicy
miałem coś podobnego ale zapalało się podczasruszania i nie gasło do wyłączenia silnika. |
_________________ Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
|
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 17-04-17, 20:15
|
|
|
Podwyższałem autko trochę wczoraj i z przodu jak odkręciłem koło lewe to były tam po 2 i 3 kable do koła. To o nie chodzi? Ruszałem nimi troszkę i sprawdzałem czy się trzymają i wyglądały na ok ale może coś przeoczyłem. |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 01-05-17, 12:27
|
|
|
Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc czy to tylko temacik zaginął w gąszczu innych ? |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 01-05-17, 20:20
|
|
|
Warg napisał/a: | taka mała podpowiedź zobacz czy przypadkiem nie jest za lużna linka albo od asc albo nie spadła z prowadnicy
miałem coś podobnego ale zapalało się podczasruszania i nie gasło do wyłączenia silnika. |
U mnie obejma gumy przepływomierza blokowała przepustnicę i identyczne objawy były. |
_________________
|
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 01-05-17, 23:01
|
|
|
Chętnie bym zerknął na to. Gdzie to się znajduje? |
|
|
|
|
Twissterrr
BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 26 Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 262 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 02-05-17, 10:29
|
|
|
Chodzi o opaske na gumie od przelywki . Przeplywke masz obok filtra powietrza |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 03-05-17, 13:19
|
|
|
Sprawdziłem dla świętego spokoju i jakoś mocno przykręcone nie były ale poluzowałem je lekko, włączyłem silnik, sprawdziłem ASC i niestety żadnych zmian, a wiec przykręciłem z umiarem z powrotem. Zresztą nie sadze aby obejmy, które pełnia funkcje zaciśnięcia dwóch przedmiotów ze sobą tak aby nie wypadły jeden od drugiego miały jakikolwiek związek z niedziałającym systemem antypoślizgowym. Niedziałający przycisk ASC mogę raczej wykluczyć skoro kluczyk w pozycji II gdy lampki się zapalają działa jak powinien. |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 03-05-17, 18:06
|
|
|
Wydaje mi się, że problem został odnaleziony. To wcześniej wspomniane rozwiązanie z linką. Odnalazłem moduł ASC (nie wiem czy "moduł" to poprawna nazwa) tuż za przepływomierzem i okazało się że nie dość, że końcówka osłony linki nie siedziała dobrze w jakby takim uchwycie stopującym z którego już dalej kilka centymetrów samej linki wychodzi do modułu to jest ona troszkę zbyt luźna. Jak mocno musi być ona naciągnięta i w jaki sposób podkręcić ją? Luźna jest ale ASC zaczął działać w końcu, musiałem silnik ponownie odpalić tylko. |
|
|
|
|
Warg
BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 369 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-17, 18:29
|
|
|
nie pamiętam idelnie miejsca ale chyba w miejscu gdzie z pancerza wychodzi linka jest "śruba" w którą wchodzi pancerz. pokręć ją żeby naprężyć linkę ale na tyle żeby jeszcze nie ruszać przepustnicy
edit foto w linku https://drive.google.com/open?id=0B0fTckpR9ryvOVBXN3ZSN2tCLUk |
_________________ Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
|
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 03-05-17, 19:16
|
|
|
Tak jak myślałem. Pobawię się za jakąś godzinkę i mam nadzieję, że nie będę musiał wracać do tego tematu Dziękuję |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 05-01-18, 10:45
|
|
|
Problem powrócił. Czasami zapala się kontrolka ASC i razem z nią ABS ale ABSy działają i pedał twardnieje i opada po wystartowaniu silnika za każdym razem. Niedawno były wymieniane sprzęgło, wysprzęglik i płyn hamulcowy oraz ręczny i hamulce były ustawiane w warsztacie ale zrobiłem 500 km po tym bez problemu w ciągu 1 tygodnia także nie wiem czy to może mieć coś wspólnego. Czasami zapalają się razem z zapłonem, czasami dopiero w trakcie jazdy, czasami na samym zapłonie jak go włączę to po XX czasie się zapalają dopiero albo wcale nic się nie zapala. Co tu jest grane? Linka antypoślizgów dobrze siedzi, lekko naciągnięta, nic nie blokuje jej. Czujniki? |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 08-01-18, 22:01
|
|
|
Do usunięcia. Nie potrzebny post. |
|
|
|
|
|