problem z 318i M40 POMOCY :( |
Autor |
Wiadomość |
rafal-LUBIN [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-08, 18:03 problem z 318i M40 POMOCY :(
|
|
|
Ciezko odpala cieply ...czy moze byc to wina czujnika temperatury silnika??? i drugi problem to spalanie =okolo 15l/100km w miescie, trasa srednio 110-120kmh spala okolo 7-8l...co jest winne taki spalanie w miescie???naprawde spokojna jazda |
Ostatnio zmieniony przez yeahman 12-03-08, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
razyel
BMW: E65 730i
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 152 Skąd: Olszyna Lubańska
|
Wysłany: 25-02-08, 18:16
|
|
|
Może padła Ci sonda lamda, stąd te spalanie... Podjedź na kompa i sprawdź błędy. |
_________________
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 25-02-08, 18:34
|
|
|
Co do spalania to w trasie przy tej prędkości 7 - 7,5 l to normalne spalanie. Po mieście natomiast nie bardzo. Od spalania jest sonda lambda. Najpopularniejsza awaria. A co od odpalania na ciepłym to nie wiem |
_________________
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-02-08, 18:55
|
|
|
no odpala ciężko na ciepłym z powodu zbyt bogatej mieszanki :] najprawdopodobniej sonda lambda, czujnik temperatury dolotu ( ale on nie występuje w m40 z tego co wiem ) możliwe ze tez przepływomierz ( błędna ilość powietrza i podawana jest zbyt bogata mieszanka)
najtańszym i sprawdzonym sposobem jest pojechanie i podpięcie samochodu pod interfejs, to sam powie co mu jest :]
jeszcze jest możliwość ( ale raczej nie realna) podparcia zaworów ( za małe luzy spowodowane uszkodzonymi regulatorami zaworowymi, olej stary jak świat itp) ale tego sie raczej spodziewać, bo raczej jak padają regulatory ciśnienia to zawory klekoczą ( za duży luz ) |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
losiu
BMW: e36 318
Imię: pawel
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: garwolin
|
Wysłany: 25-02-08, 20:51
|
|
|
sprubuj ten czujnik temp koszt ok 15 20 pln ten czujnik wlasnie podaje na komputer dawke powietrze paliwo |
_________________ pawel |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 10-03-08, 20:37
|
|
|
Trasa 8l trasa to nie jest źle. Przy kiepskiej stacji "neste" zimą wyszło mi też 15l. Zatankuj na BP Albo shellu i sprawdź miasto. Filtr powietrza gdy jest zapchany też dolicza trochę więcej do spalania. Kiedy wymieniałeś |
_________________
|
|
|
|
|
rafal-LUBIN [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-08, 23:13
|
|
|
filtry i rozrzad robilem jakies 1000km temu |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 10-03-08, 23:19
|
|
|
Sonda na pewno dobra Podjedz do mechanika i sprawdź z 10 zł zapłacisz za sprawdzenie. Albo na allegro kup urządzenie i sam sobie sprawdzisz
No bo to w pierwszej kolejności sondę należy obadać. Są jeszcze inne przyczyny ale to już poboczne. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
losiu
BMW: e36 318
Imię: pawel
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: garwolin
|
Wysłany: 11-03-08, 23:08
|
|
|
pod kolektorem sa dwa do jednego idzie jeden przewo a do drugiego dwa to wlasnie ten co sa dwa przewody |
_________________ pawel |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
losiu
BMW: e36 318
Imię: pawel
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: garwolin
|
Wysłany: 11-03-08, 23:26
|
|
|
czujnik temperatury jak sie troche bedzie znal to bedzie wiedzial ze sa dwa jeden podaje temperature na wskaznik (ten z jednym przewodem) na zegarach a drugi na komp (ten z dwoma) |
_________________ pawel |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 12-03-08, 13:49
|
|
|
bardzo możliwe jest to że to właśnie czujnik temp. padł
może podawać błędny sygnał że jest silnik zimny i z tąd też problemy przy paleniu jak i większe spalanie ponieważ cały czas podaje zwiększona dawke paliwa.
jesli chodzi o sonde to bardzo podobne objawy lecz na początek radze podjechac na kompa. tam sprawdzi sie w wartościach zeczywistych ile naprawde pokazuje czujnik tem. i jaka ma charakterystyke sonda lambda
vmasher napisał/a: | komputer nam nawet Lambdę zdiagnozuje |
jak najbardziej |
_________________
|
|
|
|
|
|