Przesunięty przez: Administrator 08-04-09, 18:00 |
Pompowanie opon Azotem... |
Autor |
Wiadomość |
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 02-11-09, 19:17
|
|
|
vmasher napisał/a: | nieprawda i będę się kłócił w tej kwestii
na azocie wogóle nie sprawdzam ciśnienia bo nie spada
jak zmieniałem opony nabiłem O2 i ciśnienia ubywało, a potem przepompowałem azotem i było ok
powietrze pod wpływem temperatury robi się gęstsze lub rzadsze i stąd ubytki ciśnienia
azot nie ma tych właściwości i dlatego trzyma ciśnienie |
No u mnie powietrze nie spiernicza z kół. Dla mnie to i tak przereklamowane i ma się nijak do aut na codzień. F1 okej rozumiem tam to inna bajka.
Nie wiem ile teraz kosztuje napełnienie opon, ale kiedyś pamiętam że 10zł. Także 10zł 3pack w błoto . |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-09, 19:33
|
|
|
Enzo napisał/a: | "Jak mam niby to odczuc jak zwykle powietzre zawiera prawie 80% azotu"? |
A i tak nie da rady napompować w 100% azotem
Przy jeździe codziennej też nie widzę różnicy. Ale na torze jak opony łapią temperatury to zdecydowanie wolniej rośnie ciśnienie. Kiedyś na MTD u kolegi wzrosło o 1bar a u mnie 0,3-0,4. I tak obaj spuściliśmy trochę, ale ja zdecydowanie mniej
Ja pompuje azotem. Drogie to nie jest (5zł od koła), a mam stabilniejsze ciśnienie. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 02-11-09, 20:32
|
|
|
vmasher napisał/a: | na azocie opony się tak nie rozgrzewają |
Gumy się nie spali? |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 02-11-09, 22:00
|
|
|
yeahman napisał/a: | Gumy się nie spali? |
z tym akurat nie było problemu, chociaż wydaje mi się jeszcze że opony pompowane azotem są trochę mniej ciche podczas jazdy - ale to może tylko moje wrażenie
dodam jeszcze że kiedyś oglądałem reportaż jak testowali na torze gdzieś w Anglii 2xM3 o identycznych parametrach, rozmiarach opon, ciśnieniu itp.
obydwie takie same, ale jedna pompowana azotem, a druga powietrzem
i eMka która miała koła napompowane azotem robiła tor w kilka sekund krócej niż ta z powietrzem
dla porównania test przeprowadzali 3 razy i za każdym razem ta z azotem w oponach miała lepszy czas |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 02-11-09, 22:10
|
|
|
może ta z O2 była przykatowana? . A tak pozatym to siedze cicho bo w tej kwesti to zielony jestem |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 02-11-09, 22:22
|
|
|
vmasher napisał/a: | a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj |
Kilka sekund jeśli juz, to mógł zdobyć jeśli jedna miała slicki, druga nie. Do tego jakieś zawieszenie typowo torowe, a w drugiej ori z M3 to jeszcze uwierzę.
Ale, to że azot w oponie nagle dodaje kilka sekund, to musiałbym być już spity na amen.
Nawet setnych sekund nie poprawi w M3. Może 0,2s poprawić, ale w F1. A tam nawet 0,000001s ma duże znaczenie.
Juz tak nie kombinujcie jakim to azot w oponach jest cudem.
Zgodzę się, że auto typowo torowe może pompować azot, bo tam to ma sens.
Ale w cywilnym aucie nie ma najmniejszego sensu.
Slogany typu cichsze opony, wolniej się zużywająca guma w oponach, mniejsze zużycia paliwa i itp. Jest w tych textach racja, ale jest wyolbrzymiona przez sprzedawców, marketingowców i dziennikarzy.
Rzeczywistośc inaczej się przedstawia, bo te oszczędności są zwracalne dopiero po kilku latach eksploatacji uwzględniająć, ze raz się zapłaciło za pompowanie kół.
W transporcie cięzkim i sporcie okej, ale na codzien na pewno nie jest to sensowne. Chyba, że ktoś lepiej się z tym czuje.
Hehehee temat rzeka powstał |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-09, 23:20
|
|
|
lolejko napisał/a: | vmasher napisał/a:
a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj
Kilka sekund jeśli juz, to mógł zdobyć jeśli jedna miała slicki, druga nie. Do tego jakieś zawieszenie typowo torowe, a w drugiej ori z M3 to jeszcze uwierzę.
Ale, to że azot w oponie nagle dodaje kilka sekund, to musiałbym być już spity na amen.
Nawet setnych sekund nie poprawi w M3. Może 0,2s poprawić, ale w F1. A tam nawet 0,000001s ma duże znaczenie. |
Slicki dają na 3-4min próbie nawet kilkanaście sekund. Myślę że jakieś sekundy (może 2-3) są do urwania na powiedzmy 5min torze przy wysokich temp. gdzie opony bardzo łatwo rozgrzać. Nigdy nie sprawdzałem jak ciśnienie wpływa na osiągane czasy, ale jak w upalne dni opony zaczęły mi gorzej trzymać to sprawdzałem ciśnienie, spuściłem 0,3-0,4 bara i było o niebo lepiej. Tak więc posługując się przykładem który podałem wcześniej. Na azocie ciśnienie mogło wzrosnąć o te 0,5 bara mniej na którymś z kolei okrążeniu. Wówczas taka różnica byłaby możliwa.
Ale jak już pisałem na co dzień nie widzę różnicy. |
_________________
|
|
|
|
|
|