Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiast dwumasu zwykłe koło zamachowe ??
Autor Wiadomość
scooter 


BMW: e36 dakar-gelb
Imię: Łukasz
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 875
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-12-10, 13:09   

ja zawsze jak wymieniam sprzeglo to komplet wymieniam
_________________
Gość oceń moją strzałę





Pomogłem - Kliknij Pomógł
 
 
 
Mroku


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 372
Wysłany: 19-12-10, 13:16   

Wymieniasz komplet, ale producentów jest wielu i różnica w jakości wykonania jest ogromna. Podobnie jak mechanicy bywają różni. Tak jak pisałem może być bicie na wałku skrzyni biegów, może być zgięta łapa od wysprzęglnika i nierówno rozkłada sie nacisk na łożysko, może być uwalone łożysko wałka sprzegłowego. Tam jest wiele elementów które mają wpływ na działanie sprzęgła a nie ma ich w komplecie (zestawie naprawczym sprzęgła). Typowy komplet to łożysko oporowe, tarcza i docisk. Czasem jeszcze koło dwumasowe. Problem może leżeć w innym elemencie na który mechanik nie zwraca uwagi bo np. nie ma czasu lub mu się nie chce myśleć, bo po co ?? . Może być tez tak że skrzynia biegów huczy i daje wrażenie padniętego łożyska oporowego, duże przebiegi robią swoje.
 
 
scooter 


BMW: e36 dakar-gelb
Imię: Łukasz
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 875
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-12-10, 13:52   

Mowa tu oczywiscie o komplecie z firmy LUK
_________________
Gość oceń moją strzałę





Pomogłem - Kliknij Pomógł
 
 
 
CalibraFan 



BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1061
Skąd: B-stok
Wysłany: 19-12-10, 16:42   

Pewnie łożysko wałka skrzyni biegów tobie huczy....
_________________
 
 
 
///ADi 
Zbieracz Złomu



BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 5282
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-12-10, 18:19   

Już był taki temat... i już raz mówiłem co sądzę o wymianie koła dwumasowego na zwykłe.

http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=12792
_________________
...a mystical bond between man and machine...

1998 BMW 320i E36 Cabrio --> http://www.bmw3er.pl/view...t=36480&start=0
2000 BMW 320i E46 Coupe --> http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56971
1998 BMW 728i E38 --> http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=655299#655299

https://www.facebook.com/PremiumClassicsCars/
 
 
 
orzel_totti 



BMW: E39
Imię: Adrian
Silnik: M57D25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 27 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1049
Skąd: ok. Gdańska
Wysłany: 19-12-10, 20:00   

Po to ktoś wymyślił dwumas, żeby polak tego nie zmieniał. Załóż zwykło koło w 320d bądź 330d to przy tym momencie obrotowym zauważysz różnice ;) Skrzynia i inne elementy dostaną po d...pie a Ty będziesz przeklinać i siedzieć u mechanika a komfort jazdy będzie jak w ciągniku rolniczym URSUS.
_________________
Było: E36 Coupe, E36 Compact, E30 Sedan
Jest E39 525d lift :D
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 20-12-10, 09:08   

naoisze i tutaj wymieniac nie przejmowac sie niczym kolo dwumasowe to tylko ogranicznik mozliwosci auta a jak ktos szuka komfortu to tylko automat
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
KrólikE46 



BMW: E46 330d
Imię: Paweł
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 317
Skąd: Gorzów
Wysłany: 24-12-10, 12:33   

///ADi napisał/a:
Już był taki temat... i już raz mówiłem co sądzę o wymianie koła dwumasowego na zwykłe.

http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=12792

na końcu tego tematu również wyraziłem swoje zdanie, poparte kilkuletnią praktyką warsztatową i wiedzą ze szkoleń.
_________________
330D Touring Oceń mojego Turasa
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 25-12-10, 13:43   

Można było śmiało przytoczyć tutaj ten ostatni post w całości - oddaje w 100% sensowność zmiany dwumasu na zwykłe koło. Dwumas w sam sobie może nie jest perpetum mobile, ale wydłuża żywotność wszystkich elementów "za nim" i zwiększa komfort użytkowania pojazdu. Jeśli auto jest do codziennego użytkowania i na siebie pracuje to tylko dwumas. Cena zestawu który podałeś to 1600zł a nowy dwumas LUKa + sprzęgło Sachs to 2140zł. Nie wiem czy to tak wielka różnica, zważywszy na to, że robi się to raz na dobrze ponad 100tyś km.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
OraD 



BMW: E36 Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 417
Skąd: pomorskie
Wysłany: 25-12-10, 14:18   

z tego co wiem to dwu masowe koło trudniej sie wkręca na wysokie obroty, i dłużej z nich schodzi, a jedno masowe podobno łatwiej sie wkręca i szybciej schodzi z obrotów po odjęciu gazu, czy tak jest?
_________________
Sprzedam e36 na części, jak czegoś potrzebujesz pisz na PW;)
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 25-12-10, 14:29   

Tak by wynikało z wagi jednomasu i dwumasu - ciężko mi się odnieść do tego bo trzeba by mieć dwa jednakowe silniki w dwóch jednakowych samochodach z jednomasem i dwumasem. Wydaje mi się jednak, że to jest takie gadanie jak o sportowych motocyklach - jak szukałem dla siebie to mi odradzali sportowe "bo do 7tyś obrotów się trzeba nogą odpychać żeby jechało", kupiłem R6 i efekt jest taki, że czuć kopnięcie od 7-7,5tyś, ale ogólnie zajebiście jedzie od samego dołu.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
CalibraFan 



BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1061
Skąd: B-stok
Wysłany: 25-12-10, 22:23   

OraD napisał/a:
z tego co wiem to dwu masowe koło trudniej sie wkręca na wysokie obroty, i dłużej z nich schodzi, a jedno masowe podobno łatwiej sie wkręca i szybciej schodzi z obrotów po odjęciu gazu, czy tak jest?


To raczej sprawa wagi takich zamachów
_________________
 
 
 
wojciech28 



BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 267
Skąd: PL
Wysłany: 06-11-11, 19:37   

Czyli zmiana dwumasy na jednomasę ma jakieś negatywne skutki dla silnika, tak ?

A mniej więcej jaki jest koszt takiej modyfikacji ?
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-11-11, 22:01   

Nie ma absolutnie żadnego negatywnego skutku. Można śmiało zakładać :)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-11-11, 00:32   

WojciecH22A napisał/a:
A mniej więcej jaki jest koszt takiej modyfikacji ?
koszt nowego koła,sprzęgła,docisku i łożyska... zadnych modyfikacji się nie stosuje... wywalasz dwumase i zakładasz jedno... warto jednak sprawdzic sprzęgło i wymienic zeby dwa razy skrzyni nie wywalac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14