Zamiast dwumasu zwykłe koło zamachowe ?? |
Autor |
Wiadomość |
scooter
BMW: e36 dakar-gelb
Imię: Łukasz
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 875 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-12-10, 13:09
|
|
|
ja zawsze jak wymieniam sprzeglo to komplet wymieniam |
_________________ Gość oceń moją strzałę
Pomogłem - Kliknij Pomógł |
|
|
|
|
Mroku
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 372
|
Wysłany: 19-12-10, 13:16
|
|
|
Wymieniasz komplet, ale producentów jest wielu i różnica w jakości wykonania jest ogromna. Podobnie jak mechanicy bywają różni. Tak jak pisałem może być bicie na wałku skrzyni biegów, może być zgięta łapa od wysprzęglnika i nierówno rozkłada sie nacisk na łożysko, może być uwalone łożysko wałka sprzegłowego. Tam jest wiele elementów które mają wpływ na działanie sprzęgła a nie ma ich w komplecie (zestawie naprawczym sprzęgła). Typowy komplet to łożysko oporowe, tarcza i docisk. Czasem jeszcze koło dwumasowe. Problem może leżeć w innym elemencie na który mechanik nie zwraca uwagi bo np. nie ma czasu lub mu się nie chce myśleć, bo po co . Może być tez tak że skrzynia biegów huczy i daje wrażenie padniętego łożyska oporowego, duże przebiegi robią swoje. |
|
|
|
|
scooter
BMW: e36 dakar-gelb
Imię: Łukasz
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 875 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-12-10, 13:52
|
|
|
Mowa tu oczywiscie o komplecie z firmy LUK |
_________________ Gość oceń moją strzałę
Pomogłem - Kliknij Pomógł |
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 19-12-10, 16:42
|
|
|
Pewnie łożysko wałka skrzyni biegów tobie huczy.... |
_________________
|
|
|
|
|
///ADi
Zbieracz Złomu
BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 5282 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
orzel_totti
BMW: E39
Imię: Adrian
Silnik: M57D25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 27 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 1049 Skąd: ok. Gdańska
|
Wysłany: 19-12-10, 20:00
|
|
|
Po to ktoś wymyślił dwumas, żeby polak tego nie zmieniał. Załóż zwykło koło w 320d bądź 330d to przy tym momencie obrotowym zauważysz różnice Skrzynia i inne elementy dostaną po d...pie a Ty będziesz przeklinać i siedzieć u mechanika a komfort jazdy będzie jak w ciągniku rolniczym URSUS. |
_________________ Było: E36 Coupe, E36 Compact, E30 Sedan
Jest E39 525d lift
|
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 45 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 20-12-10, 09:08
|
|
|
naoisze i tutaj wymieniac nie przejmowac sie niczym kolo dwumasowe to tylko ogranicznik mozliwosci auta a jak ktos szuka komfortu to tylko automat |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
KrólikE46
BMW: E46 330d
Imię: Paweł
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 317 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 24-12-10, 12:33
|
|
|
na końcu tego tematu również wyraziłem swoje zdanie, poparte kilkuletnią praktyką warsztatową i wiedzą ze szkoleń. |
_________________ 330D Touring Oceń mojego Turasa
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 25-12-10, 13:43
|
|
|
Można było śmiało przytoczyć tutaj ten ostatni post w całości - oddaje w 100% sensowność zmiany dwumasu na zwykłe koło. Dwumas w sam sobie może nie jest perpetum mobile, ale wydłuża żywotność wszystkich elementów "za nim" i zwiększa komfort użytkowania pojazdu. Jeśli auto jest do codziennego użytkowania i na siebie pracuje to tylko dwumas. Cena zestawu który podałeś to 1600zł a nowy dwumas LUKa + sprzęgło Sachs to 2140zł. Nie wiem czy to tak wielka różnica, zważywszy na to, że robi się to raz na dobrze ponad 100tyś km. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
OraD
BMW: E36 Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 417 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-12-10, 14:18
|
|
|
z tego co wiem to dwu masowe koło trudniej sie wkręca na wysokie obroty, i dłużej z nich schodzi, a jedno masowe podobno łatwiej sie wkręca i szybciej schodzi z obrotów po odjęciu gazu, czy tak jest? |
_________________ Sprzedam e36 na części, jak czegoś potrzebujesz pisz na PW;) |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 25-12-10, 14:29
|
|
|
Tak by wynikało z wagi jednomasu i dwumasu - ciężko mi się odnieść do tego bo trzeba by mieć dwa jednakowe silniki w dwóch jednakowych samochodach z jednomasem i dwumasem. Wydaje mi się jednak, że to jest takie gadanie jak o sportowych motocyklach - jak szukałem dla siebie to mi odradzali sportowe "bo do 7tyś obrotów się trzeba nogą odpychać żeby jechało", kupiłem R6 i efekt jest taki, że czuć kopnięcie od 7-7,5tyś, ale ogólnie zajebiście jedzie od samego dołu. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 25-12-10, 22:23
|
|
|
OraD napisał/a: | z tego co wiem to dwu masowe koło trudniej sie wkręca na wysokie obroty, i dłużej z nich schodzi, a jedno masowe podobno łatwiej sie wkręca i szybciej schodzi z obrotów po odjęciu gazu, czy tak jest? |
To raczej sprawa wagi takich zamachów |
_________________
|
|
|
|
|
wojciech28
BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 267 Skąd: PL
|
Wysłany: 06-11-11, 19:37
|
|
|
Czyli zmiana dwumasy na jednomasę ma jakieś negatywne skutki dla silnika, tak ?
A mniej więcej jaki jest koszt takiej modyfikacji ? |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-11-11, 22:01
|
|
|
Nie ma absolutnie żadnego negatywnego skutku. Można śmiało zakładać |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-11-11, 00:32
|
|
|
WojciecH22A napisał/a: | A mniej więcej jaki jest koszt takiej modyfikacji ? | koszt nowego koła,sprzęgła,docisku i łożyska... zadnych modyfikacji się nie stosuje... wywalasz dwumase i zakładasz jedno... warto jednak sprawdzic sprzęgło i wymienic zeby dwa razy skrzyni nie wywalac |
|
|
|
|
|