Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz?
Autor Wiadomość
BarMoto 
Fan Marki



BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 195
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-10-16, 20:42   wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz?

Niedawno pisałem o problemie trzęsienia kierownicy, i ściąganiu na prawo
Po uprzedniej wymianie tulei wahacza, wyważeniu kół letnich, oraz zrobieniu geometrii( myślałem że to powód) niestety żadna z tych rzeczy nie pomogła.
Muszę odświeżyć temat...
także po zmianie kół na zimowych na mniejsze 16` po prostu NIE DA się jechać powyżej 80km/h bo tak trzęsie kierownicą lewo prawo lewo prawo...
felgi prościutkie, bardzo ładnie wyważone, opony też b dobre więc to odpada.

także pojechałem na stację diagnostyczną zrobić przegląd zawieszenia...

także...

Wyszło że sworznie do wymiany, szczególnie prawy..
także pytanie do was koledzy...

wystarczy wymiana sworznia

http://www.realoem.com/bm...&diagId=31_0242

nr 18...

czy też muszę wymienić cały wahacz bo też taką opinię słyszałem
ale z tego co widzę w realoem sworzeń nr 18 jest wymienialny( wcisk na prasie) tak?

jak to jest Panowie? chodzi o to że nie wiem co wymienić/co powinienem wymienić lub co warto jeszcze wymienić?

tzn sam sworzeń? czy warto wymienić cały kpl z wahaczem, lub zregenerować go itd.

Proszę o fachowe doradztwo, bo już nie ma innej możliwości powodu, która by wyjaśniała problem z prowadzeniem
_________________
only BMW !
 
 
Raw 



BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 522
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 26-10-16, 15:34   

Możesz wymienić sam sworzeń. A najlepiej wszystkie 4
_________________
Moje BMW E46
 
 
Naymad 
motodeviant



BMW: E36
Silnik: JeszczeM50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 286
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-10-16, 15:52   

Przy okazji wstawić tuleje "pełne"

Koszt wyszystkiego nie przekroczy 3,5 stówki za części, a pokój na pare lat
_________________
 
 
BarMoto 
Fan Marki



BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 195
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-10-16, 17:00   

mam już tuleje pełna z lema wstawiane w sierpniu.

czytałem że w ori wahaczu sworznie nie są wymienialne, ewentualnie ten zewnętrzny przy kole.
dopiero sworznie spokojnie wymieniane są w zamiennikach wahaczy,
także chyba się szarpnę na kpl wahacz i sworznie,
_________________
only BMW !
 
 
Naymad 
motodeviant



BMW: E36
Silnik: JeszczeM50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 286
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-10-16, 08:30   

Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy.
_________________
 
 
BarMoto 
Fan Marki



BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 195
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-10-16, 09:38   

Naymad napisał/a:
Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy.


nie uszkodzę mocowania wahacza w miejscu sworznia wybijając i potem wbijając sworznie?
czytałem że potrafią się zniszczyć
_________________
only BMW !
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 27-10-16, 10:01   

łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz

PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria
_________________
 
 
BarMoto 
Fan Marki



BMW: E36
Imię: Bartek
Silnik: M43
Nadwozie: Compact
Wiek: 34
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 195
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-10-16, 15:15   

dzordz napisał/a:
łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz

PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria


myślisz że nie uszkodzę gumy w wahaczu w miejscu mocowania sworznia? o to mi głownie chodzi. bo nie widzi mi sie potem koeljny problem z wiezieniem tych wahaczy do regeneracji.
_________________
only BMW !
 
 
Naymad 
motodeviant



BMW: E36
Silnik: JeszczeM50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 286
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-10-16, 15:43   

W wahaczu nie ma żadnych gum.
mocowanie sworznia to metal w metal, jest zaprasowany siłą 2-3 ton.
na dole sworzni zewnętrznych są takie właśnie dziwne blaszki dlatego należy wprasowywać je patentem, przez dużą tuleję na przykład.

Oddaj to komuś, i przyjrzyj się, nie ma sensu tego tłumaczyć.
_________________
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 27-10-16, 20:24   

Nic ci nie uszkodzą ,działaj wymieniaj ,poszło pw
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 10